REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Grzegorz Czarnecki

Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska

Sprosta każdemu wyzwaniu dotyczącemu leasingu i wynajmu długoterminowego. Specjalista do spraw trudnych, wymagających determinacji, ambicji i dobrych pomysłów. Od początku lat 90-tych związany z branżą leasingową i motoryzacyjną, które zna jak własną kieszeń. Jego praca to jego wielka pasja. Długoletni współpracownik Masterlease (od 1997 roku). W latach 2005 - 2007 odpowiadał za rozwój produktów zawartych w ofercie Masterlease, a także za wprowadzenie do sprzedaży nowych propozycji leasingowych i CFM (umowy Leasing Plus, Program GM Business Services, produkty dla małych flot). Od blisko 5 lat na czele zespołu sprzedaży korporacyjnej, który pod jego sterem utrzymuje Masterlease Polska na pozycji lidera rynku full service leasingu.

Po pracy… miłośnik żeglarstwa.

Firma Masterlease Polska specjalizuje się w wynajmie długoterminowym oraz leasingu samochodów do 3,5 ton. Zarządza największą w kraju flotą blisko 23 000 pojazdów. Masterlease współpracuje z ponad 1000 punktów serwisowych na terenie całego kraju. Firma oferuje usługi skierowane zarówno do małych i średnich przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych.

Kontakt do Eksperta: ekspert@masterlease.pl

Flota samochodowa to dla wielu z klientów kluczowe narzędzie pracy. Jednak na każdym szczeblu struktury firmy samochody służbowe pełnią nieco inną funkcję. Flota w dziale handlowym to istotny element umożliwiający działania operacyjne. Z kolei samochody kadry menadżerskiej, a w szczególności kadry zarządzającej stają się nie tylko narzędziem pracy, ale i istotnym elementem identyfikacji korporacyjnej. Co o wizerunku aut flotowych sądzi ekspert? Przeczytaj.
Budżetowanie i precyzyjna kontrola kosztów to jedne z najtrudniejszych, a zarazem kluczowych zagadnień, jakim stawia czoła fleet manager samodzielnie zarządzający firmową flotą. Jak sobie z nim poradzić? Przeczytaj poradę eksperta.

REKLAMA

Głównymi użytkownikami urządzeń GPS do monitorowania floty są spółki transportowe, dostawcze. Bardzo rzadko zaś tego typu praktyki stosują firmy, które biorą w leasing lub wynajem długoterminowy auta (typowo) osobowe.
Korzystając z outsourcingu usług zarządzania flotą, firmy otrzymują pełną informację o kosztach, które są usystematyzowane według z góry uzgodnionych zestawień i raportów. Ich przejrzystość ma ogromne znaczenie praktyczne.

REKLAMA

Przez lata przyjęło się, że wynajem długoterminowy to usługa stworzona dla dużych korporacji, których floty samochodowe liczą dziesiątki czy setki aut. Tymczasem w ostatnim czasie w portfelu leasingodawców pojawiają się coraz częściej mniejsze floty, które finansowane są dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Flota samochodowa to w większości przedsiębiorstw jedno z kluczowych narzędzi pracy. Intensywność eksploatacji samochodu w firmie jest 3-4 razy większa niż przeciętnego pojazdu prywatnego. Takie auta przejeżdżają rocznie od 30 do nawet 90 - 100 tys. kilometrów rocznie. Kierujący samochodami służbowymi, stanowią ok. 8% wszystkich użytkowników dróg, ale… powodują ponad 30% wypadków.
Zakup samochodu dla menedżera często odbywa się według innych zasad, niż kupno kolejnego samochodu firmowego dla szeregowego pracownika.
Wynajem średnioterminowy samochodów (Medium Term Rental) to produkt pośredni między klasycznym wynajmem długoterminowym (FSL), a wypożyczeniem samochodu z firmy świadczącej usługi typu Rent a Car (wynajem krótkoterminowy). Czym się wyróżnia?
Fleet manager, czy administrator/opiekun floty firmowych samochodów to osoba, która powinna efektywnie zarządzać parkiem samochodów, co jest możliwe przy głębokim poznaniu potrzeb firmy i realiów rynku.
Pierwsze półrocze 2010 roku było dla wynajmu aut firmowych okresem przegrupowań na rynku oraz porządkowania „własnego portfela”. Jak podaje Instytut Keralla Research - zmniejszyła się liczba klientów, nastąpiła migracja z zarządzania do full service leasingu.
GAP (Guaranteed Asset Protection) ubezpiecza ryzyko poniesienia straty finansowej wynikającej z różnicy pomiędzy ceną zakupu nowego pojazdu a jego wartością rynkową w momencie wystąpienia szkody całkowitej (kasacji lub kradzieży).
Właściwy początek rozwoju usługi Full Service Leasing, czyli wynajmu długoterminowego przypada na lata 1995–2000. Rezultaty wzrostu zainteresowania tego typu usługami możemy zaobserwować dziś.
Zarówno Car Fleet Management, a także Full Service Leasing są w Europie dużo bardziej popularnymi usługami niż w Polsce. Z czego wynika ten brak oraz jaka przyszłość stoi przed europejskim sektorem CFM?
Decydując się na wynajem długoterminowy otrzymasz propozycję korzystania z karty paliwowej. Czemu taka karta służy? Przeczytaj.
Wynajem długoterminowy (Full Service Leasing, FSL) jest jedną z najbardziej dynamicznych usług finansowych, zarówno w sensie rozwoju rynkowego, jak i możliwości, jakie daje klientom. Jest to bowiem połączenie klasycznego finansowania pojazdu poprzez leasing (ze wszystkimi korzyściami podatkowymi) z szeregiem opcji serwisowych.

REKLAMA