REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Marek Jurkiewicz

General Manager infoPraca (Grupo Intercom).

W skrócie:

Menedżer i trener z 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu małymi i średnimi firmami ozasięgu międzynarodowym. Promuje podejście do działania w oparciu o wartości. Kluczem do podejmowanych przez niego działań w zakresie biznesu i jego otoczenia są dwa słowa: szacunek i etyka.


Włada angielskim i hiszpańskim. W wolnych chwilach maratończyk, żeglarz, podróżnik.


Główne obszary zainteresowań i specjalizacji:

Rozwój biznesu, sprzedaż, restrukturyzacja strategiczna, optymalizacja procesów, wzrost efektywności oraz poprawa zyskowności.


Wybrane doświadczenie zawodowe:

2006-2013 Start People

2011-2013 Dyrektor Zarządzający. Odpowiedzialny za całość operacji w Polsce. Firma nie tylko tworzyła nowe miejsca pracy, ale także współpracowała z wieloma jednostkami samorządowymi – urzędy pracy, uczelnie wyższe, szkoły średnie.

2006-2011 Dyrektor Handlowy. Odpowiedzialny za budowanie i realizację strategii sprzedażowej spółki. Zarządzał zespołem handlowym idziałaniami operacyjnymi w 30 oddziałach w kraju.

2004-2006 Kalkstein Sp. z o.o.

Dyrektor handlowy i członek zarządu czołowej firmy szkoleniowej.

1997-2004 Maestro Meetings & Incentives Sp. z o.o.

Założyciel i zarządzający jedną z pierwszych firm zajmujących się turystyką biznesową.


Aktywności:

Ekspert Komisji Europejskiej ds. przestrzegania praw człowieka wsektorze zatrudnienia. Współpracował ze strefami ekonomicznymi przy pozyskiwaniu inwestorów. Brał udział wspotkaniach Komisji Trójstronnej dotyczącej partnerstwa publiczno-prywatnego pomiędzy biznesem a urzędami pracy. Wpływał na kreowanie rozwiązań prawnych dotyczących rynku pracy dzięki członkostwu w Polskim Forum HR.

Jeden z inicjatorów konferencji: „Wolontariat drogą do odpowiedzialnego przywództwa”, zaangażowany jako wolontariusz w projekty dotyczące osób niepełnosprawnych, „Wielka Gala Integracji”; „Dzień dziecka w Teatrze Kamienica”, „Prezesi Wolontariusze 2011". Wspierał akcję „Mikołaj", wspólnie z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną.

Przez ostatnie dwa lata, występując w roli mentora i coacha osób prowadzących własny biznes, stawiających pierwsze kroki lub przymierzających się do tego, za każdym razem nie mogę wyjść z podziwu, ile drzemie w nich pomysłów, pasji, zaangażowania i koncentracji na tym, czym się zajmują. Snują dalekosiężne plany, nie mają żadnych oporów przed odkrywaniem i eksploracją nowych rynków oraz posiadają nieograniczone pokłady energii.
Nadchodzi czasem taki dzień, kiedy pracownik postanawia odejść z pracy bądź pracodawca postanawia rozstać się z pracownikiem. Pojawia się kwestia formy rozwiązania umowy. Umowę można wypowiedzieć przez jedną lub drugą stronę, bądź też można rozstać się za porozumieniem stron. Jeśli jest z czego wybierać, na co się zdecydować?

REKLAMA

Miarą ożywienia na rynku pracy jest między innymi liczba ofert publikowanych na portalach pracy. W maju 2015 r. InfoPraca zaobserwowała dynamiczny wzrost publikacji, zarówno ze strony dużych, jak i małych oraz średnich firm.
Jedną z najważniejszych cech, jakimi musi wykazać się dobry szef jest umiejętność podejmowania trudnych decyzji. Autorytet i zdolności przywódcze buduje się nie w oparciu o poklask pracowników, a na bazie racjonalnego i skutecznego działania. Przyjaźń z podwładnymi, niestety, często może przynosić efekt odwrotny do zamierzonego.

REKLAMA

Takie czasy nastały, że wpisy, posty, a nawet ćwierkanie na stałe wpisały się w porządek dnia. Gdzie tu jest miejsce na pracę, a w zasadzie na proces jej poszukiwania?
Pierwsze trzy miesiące 2015 roku były wyraźnie lepsze dla szukających pracy, niż ostatni kwartał roku ubiegłego. Licznik rynku infoPraca pokazuje, że praktycznie wszystkie branże zanotowały większe zapotrzebowanie na dodatkowych pracowników.
Prawie co piąty pracownik awansował w ciągu ostatniego roku – takie wnioski płyną z ankiety serwisu infoPraca. Dla ponad ¾ respondentów awans wiązał się z podwyżką.
Sprawna komunikacja to nie tylko doskonałe narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim możliwość rozwoju i poprawy funkcjonowania firmy, to proces, który nie funkcjonuje efektywnie bez zbudowanej kultury zaufania w firmie Nikt nie ma wątpliwości, że powinniśmy obserwować i reagować na to, co dzieje się na rynku, ale musimy równie uważnie przyglądać się temu, co dzieje się w firmie. Jeśli nie poznamy kondycji, motywacji i słabych punktów zespołu ludzi, którymi kierujemy, szybko stworzymy mur, który odetnie pracownika od szefa, a szefa od podwładnych. Zdolność komunikowania zniknie, jest szansa, że w perspektywie długofalowej zniknie także firma.
Nie ma złych żołnierzy, są tylko źli dowódcy. To dotyczy także szefów i sposobu w jaki motywują swoich ludzi do pracy. Motywacja to nic innego jak zrozumienie pracownika, szukanie jego talentów i pasji, a następnie odpowiednie rozplanowanie zadań, jasne wskazywanie celów i sposobu ich osiągania.
O konieczności konstruowania i stosowania motywacyjnych systemów wynagrodzeń wie każdy manager. Dobry system motywacyjny to nie tylko większe przywiązanie pracownika do firmy, ale i przewaga konkurencyjna nad innymi firmami w wyścigu po najlepszych pracowników. Jednakże przy budowaniu optymalnych systemów motywacyjnych, warto wziąć pod lupę strukturę potrzeb pracownika. Tylko tak możemy stworzyć optymalne narzędzia motywacyjne. Który zatem system wynagradzania jest lepszy dla firmy, a który dla pracowników – zespołowy czy indywidualny?
Wiele firm podtrzymuje tradycję organizowania świątecznych spotkań. Jednak dla prawie 44 proc. pracowników takie spotkania nie mają wiele wspólnego z przyjemnością, a wręcz przeciwnie – stanowią obowiązek, który „trzeba” wypełnić. Mimo to ponad połowa pracowników uważa, że pracodawcy powinni podtrzymywać tradycję firmowych wigilii – takie wnioski płyną z badania portalu infoPraca.
Zainteresowania, hobby, pomysły na życie są elementami, które nas wyróżniają. Dużo mówią o osobowości, temperamencie, a nawet o organizacji czasu i właściwym zarządzaniu sobą. Wpisane w CV mogą stanowić kartę przetargową w staraniu się o pracę, ale także zniweczyć wszelkie starania, jakie dotychczas poczyniliśmy.
Trzeci kwartał 2014 r. był wyjątkowo dobry dla poszukujących pracy. Jak wynika z danych najnowszego Licznika rynku infoPraca, wiele branż odnotowało zapotrzebowanie na dodatkowych pracowników. Największe wzrosty w liczbie ofert pracy odnotowały branże przemysłowe i sektor edukacji. W IV kwartale również można spodziewać się dodatniego bilansu w liczbie publikowanych ofert pracy.
Mobilność na rynku pracy jest nieunikniona i nie pozostaje nic innego, jak się z nią pogodzić. Czasem poddajemy się jej chętniej, a czasem przychodzi nam to z dużym trudem. Szczególnie mocno wzbraniamy się przed migracją wewnętrzną.

REKLAMA