| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Bezrobotny > Status bezrobotnego > Jak wygląda rejestracja osoby bezrobotnej

Jak wygląda rejestracja osoby bezrobotnej


Jeżeli właśnie straciliśmy prace, lub też nigdy nie byliśmy bezrobotnymi i nie wiemy, jak odnaleźć się w urzędzie pracy, warto zacząć od początku – czyli od rejestracji – jak ona wygląda?


Bezrobotny zgłasza się, w celu dokonania rejestracji, do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na zameldowanie w miejscu pobytu stałego lub czasowego, a jeżeli nie jest zameldowany - do powiatowego urzędu pracy, na którego obszarze działania przebywa.

Od bezrobotnego pobierane są następujące dane:

  1. nazwisko i imiona;
  2. datę i miejsce urodzenia;
  3. miejsce zamieszkania lub pobytu;
  4. numer ewidencyjny PESEL;
  5. numer identyfikacji podatkowej (NIP)

Osoba rejestrująca się przedkłada do wglądu pracownikowi powiatowego urzędu pracy dokonującemu rejestracji:

  1. dowód osobisty lub inny dokument tożsamości;
  2. dyplom, świadectwo ukończenia szkoły lub świadectwo szkolne albo zaświadczenie o ukończeniu kursu lub szkolenia;
  3. świadectwa pracy oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień;
  4. dokument stwierdzający przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli taki dokument posiada.

 Rejestracja następuje w dniu przedłożenia dokumentów.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 26 listopada 2004 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy


reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

24ivalue.pl - to firma udostępniająca w Polsce system ekspercki 24ivalue

Jest to pierwszy tego rodzaju system w Polsce i na Świecie, który kompleksowo obejmuje trudne obszary księgowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »