| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Encyklopedia prawa
A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Aukcja

Aukcja

W drodze aukcji może zostać zawarta umowa sprzedaży. Aukcja jest formą przetargu.

Zobacz serwis: Umowa kupno-sprzedaż

Ogłoszenie aukcji

W ogłoszeniu aukcji należy zawrzeć informacje dotyczące jej czasu, miejsca, przedmiotu oraz warunków na jakich aukcja będzie się odbywać lub wskazać sposób w jaki można się z tymi warunkami zapoznać.

Zarówno organizator jaki i osoby składające oferty zobowiązane są do przestrzegania warunków aukcji, od chwili ich udostępnienia.

Aukcja

W trakcie trwania aukcji oferenci składają swoje oferty. Oferta złożona podczas licytacji przestaje być ważna w momencie złożenia przez inna osobę oferty korzystniejszej.

Umowa w wyniku aukcji zostaje zawarta z chwilą udzielenia przybicia jednej z ofert. Przy umowach, do których ważności muszą zostać spełnione szczególne wymagania, zarówno uczestnik jak i organizator aukcji mogą dochodzić zawarcia umowy przy spełnieniu tych warunków.

Wadium

W warunkach aukcji można zastrzec obowiązek wpłacenia określonej sumy lub ustanowienia odpowiedniego zabezpieczenia jej zapłaty. Zastrzeżenie takie może być pod rygorem niedopuszczenia do uczestnictwa w takiej aukcji.

Zwycięzca aukcji, który uchyla się od zawarcia umowy pomimo wybrania jego oferty, traci wpłaconą sumę na rzecz organizatora aukcji. Osobom, których oferty zostały odrzucone, zwraca się wpłacone wadium.

Jeżeli to organizator aukcji uchyla się od zawarcia umowy, uczestnik może żądać podwójnego wadium albo naprawienia szkody.

Unieważnienie aukcji

Żądać unieważnienia może zarówno organizator jak i uczestnik aukcji, jeżeli strona tej umowy lub inny uczestnik aukcji wpłynął na jej wynik w sposób sprzeczny z prawem lub dobrymi obyczajami.

Zobacz serwis: Wzory umów

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Młynarczyk

W mojej kilkunastoletniej praktyce prawniczej, jednym z najtrudniejszych zagadnień jest prowadzenie z pracownikami negocjacji czy to w zakresie konieczności dokonania zmian u pracodawcy obowiązujących regulacji dotyczących na przykład zmiany regulaminu wynagrodzeń, regulaminu premiowania, zmiany regulaminu pracy w zakresie ustalenia na przykład nowych norm czasu pracy - w każdym przypadku gdy nowe regulacje są niekorzystne dla pracowników a ich wprowadzenie wymaga zmian umów o pracę. Umiejętność negocjowania jest również niezwykle ważna, w każdym przypadku, gdy dotyczy to rozwiązania umowy o pracę , szczególnie gdy przyczyny rozwiązania umowy o pracę leżą po stronie pracodawcy, czy też w przypadku wystąpienia u pracodawcy przypadku mobbingu, molestowania seksualnego czy też naruszenia zasad nierównego traktowania. W każdym z wyżej wymienionych przypadku, jak również w innych sprawach, które mogą wystąpić w ramach zatrudnienia pierwszorzędne znaczenie ma umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami w celu zminimalizowania wystąpienia konfliktu, lub w celu doprowadzenia do rozwiązania konfliktu i przywrócenia u pracodawcy normalnego toku działania i właściwych relacji pomiędzy pracownikami. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest, bowiem zapewnienie normalnych warunków pracy, jak również przeciwdziałanie zjawiskom tworzących negatywną atmosferę. Umiejętność negocjowania i prowadzenia rozmów z pracownikami jest umiejętnością niezbędna, w którą, w mojej ocenie, musi być wyposażony pracownik HR. Pracownicy HR , nawet mając świadomość jak ważne jest kształtowanie prawidłowych zachowań i relacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na doskonaleniu znajomości przepisów prawa oraz szkoleniu się w umiejętności ich stosowania traktując to jako quasi „oręż”, który ma zapewnić pracodawcy ochronę prawną przy podejmowaniu działań wobec pracowników. Tymczasem wyłącznie znajomość przepisów prawa jakkolwiek niezbędna w tej pracy to jednak jak wynika z praktyki powinna korespondować z umiejętnościami negocjacyjnymi, gdyż dopiero to połączenie pozwala moim zdaniem wielu konfliktów uniknąć a praktycznie prawie wszystkie rozwiązać.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK