| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Gmina > Działalność gospodarcza > Jakie roszczenia za naruszenie znaku towarowego w Internecie?

Jakie roszczenia za naruszenie znaku towarowego w Internecie?

Ochrona prawna znaków towarowych zagwarantowana jest również w Internecie. Sprawdź, jakie uprawnienia przysługują Ci, gdy ktoś umieszcza Twój znak towarowy w witrynie internetowej.

Osoba taka musi się liczyć z roszczeniami uprawnionego do znaku towarowego, które są różne w zależności od tego czy znak towarowy jest zarejestrowany w Urzędzie Patentowym, czy nie. Należy jednak mieć świadomość, że ochrona prawna przysługuje zarówno znakom towarowym zarejestrowanym, jak i niezarejestrowanym w UP.

Różna jest natomiast podstawa prawna tej ochrony.

Na podstawie ustawy – Prawo własności przemysłowej podmiotom, którym zostało udzielone prawo ochronne na znak towarowy lub innym osobom, którym ustawa na to zezwala (licencjobiorca oraz podmioty, na rzecz których ustanowiono zastaw lub użytkowanie na prawie ochronnym) przysługują następujące roszczenia:
- roszczenie o zaniechanie naruszenia
- roszczenie o wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyści
- roszczenie o naprawienie szkody

Zobacz również: Jakie są przeszkody dla udzielenia prawa ochronnego dla znaku towarowego?

Nie ma przeszkody aby wraz z roszczeniami ustawy Prawo własności przemysłowej w zakresie znaków zarejestrowanych były podnoszone roszczenia na podstawie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Roszczenia na podstawie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji służą jednak przede wszystkim podmiotom nieposiadającym zarejestrowanego znaku towarowego, bowiem ustawa ta obejmuje wszystkie oznaczenia używane w obrocie gospodarczym.

Naruszeniem ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będą w odniesieniu do ‘piractwa’ domenowego:
- wszelkie działania sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagrażają lub naruszają interes innego przedsiębiorcy lub klienta,
- wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług,
- takie oznaczenie przedsiębiorstwa, które może wprowadzić klientów w błąd co do pochodzenia,
- utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku.

Zobacz również blog o ochronie własności przemysłowej www.ZnakiTowarowe.net.

Zobacz również serwis: Działalność gospodarcza

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Hanna Bartkowiak

Konsultant/Zespół Doradców Unijnych SmartConsulting S.K.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »