| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Sprawy urzędowe > Gmina > Działalność gospodarcza > Ochrona znaków towarowych w prawie polskim

Ochrona znaków towarowych w prawie polskim

Czym jest znak towarowy? Jak działa mechanizm ochrony znaków towarowych przewidziany w prawie polskim?

Prawo ochronne jest prawem podmiotowym o wyłącznym charakterze oraz czasowej i terytorialnej skuteczności. Przez uzyskanie prawa ochronnego nabywa się prawo wyłącznego używania znaku towarowego w sposób zarobkowy lub zawodowy na całym obszarze Polski. Prawo wyłącznego używania znaku towarowego obejmuje m.in. uprawnienie do: umieszczania tego znaku na towarach objętych prawem ochronnym lub ich opakowaniach, oferowania lub świadczenia usług pod tym znakiem, posługiwania się znakiem w celu reklamy.

Warto przy tym zaznaczyć, że prawo ochronne na znak towarowy jest zbywalne i podlega dziedziczeniu. Dodatkowo, uprawniony z prawa ochronnego na znak towarowy może udzielić innej osobie upoważnienia do używania znaku, zawierając z nią umowę licencyjną.

Zobacz serwis: Działalność gospodarcza

Podsumowanie

Podsumowując, znakiem towarowym jest oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny i posiada ono moc odróżniającą. Na znak towary może zostać udzielone prawo ochronne. Czas trwania prawa ochronnego na znak towarowy wynosi 10 lat od daty zgłoszenia znaku towarowego w UP RP. Znaki towarowe mogą stać się cennym składnikiem majątku przedsiębiorstwa oraz podstawowym elementem promocji.

Czytaj także

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Realizuje rządową politykę ochrony konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK