| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Gmina > Postępowanie administracyjne > Standaryzacja pism urzędowych

Standaryzacja pism urzędowych

W dniu 25 grudnia 2014 roku wchodzą w życie nowe przepisy wprowadzające wzory pism stosowanych w procedurach administracyjnych. Standaryzacja pism ma na celu ułatwienie, m. in. uzyskania wpisów w odpowiednim rejestrze czy wydanie zezwolenia. Czas pokaże czy rzeczywiście nowe przepisy uproszczą życie przeciętnego Kowalskiego czy po raz kolejny wprowadzą wyłącznie chaos i okażą się czczymi obietnicami.

"Każdy kij ma dwa końce" - tym przysłowiem zdawał się kierować nasz ustawodawca, który niewątpliwie potrafi „zadbać" o „komfort" przeciętnego Kowalskiego i jak zawsze jest pewne „ale". Wchodząca niebawem w życie regulacja może mieć swoje minusy, czego świadomy jest sam projektodawca pisząc o nich w uzasadnieniu do ustawy. Do komplikacji może dojść, np. gdy organem właściwym do załatwienia sprawy administracyjnej jest gmina. Wówczas w CRWD może zostać zamieszczonych nawet 2478 (liczba gmin w Polsce) różnych wzorów pism odnoszących się do tej samej procedury, w zależności od gminy, w której jest realizowana…

Polecamy serwis: Sprawy urzędowe

Wpis nie stanowi porady ani opinii prawnej w rozumieniu przepisów prawa oraz ma charakter wyłącznie informacyjny. Stanowi  wyraz poglądów jego autora na tematy prawnicze związane z treścią przepisów prawa, orzeczeń sądów, interpretacji organów państwowych i publikacji prasowych. Kancelaria Ostrowski i Wspólnicy Sp. k. i autor wpisu nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne skutki decyzji podejmowanych na jego podstawie.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »