| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Gmina > Postępowanie administracyjne > Standaryzacja pism urzędowych

Standaryzacja pism urzędowych

W dniu 25 grudnia 2014 roku wchodzą w życie nowe przepisy wprowadzające wzory pism stosowanych w procedurach administracyjnych. Standaryzacja pism ma na celu ułatwienie, m. in. uzyskania wpisów w odpowiednim rejestrze czy wydanie zezwolenia. Czas pokaże czy rzeczywiście nowe przepisy uproszczą życie przeciętnego Kowalskiego czy po raz kolejny wprowadzą wyłącznie chaos i okażą się czczymi obietnicami.

"Każdy kij ma dwa końce" - tym przysłowiem zdawał się kierować nasz ustawodawca, który niewątpliwie potrafi „zadbać" o „komfort" przeciętnego Kowalskiego i jak zawsze jest pewne „ale". Wchodząca niebawem w życie regulacja może mieć swoje minusy, czego świadomy jest sam projektodawca pisząc o nich w uzasadnieniu do ustawy. Do komplikacji może dojść, np. gdy organem właściwym do załatwienia sprawy administracyjnej jest gmina. Wówczas w CRWD może zostać zamieszczonych nawet 2478 (liczba gmin w Polsce) różnych wzorów pism odnoszących się do tej samej procedury, w zależności od gminy, w której jest realizowana…

Polecamy serwis: Sprawy urzędowe

Wpis nie stanowi porady ani opinii prawnej w rozumieniu przepisów prawa oraz ma charakter wyłącznie informacyjny. Stanowi  wyraz poglądów jego autora na tematy prawnicze związane z treścią przepisów prawa, orzeczeń sądów, interpretacji organów państwowych i publikacji prasowych. Kancelaria Ostrowski i Wspólnicy Sp. k. i autor wpisu nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne skutki decyzji podejmowanych na jego podstawie.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Komandzik-Szałagan

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »