| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Gmina > Pozwolenia > Czy można odwołać się od decyzji odmawiającej wydanie pozwolenia na broń?

Czy można odwołać się od decyzji odmawiającej wydanie pozwolenia na broń?

O pozwolenie na broń ubiegać się mogą wyłącznie osoby, które spełniając warunki wskazane w ustawie o broni i amunicji. Czy odmowa wydania pozwolenia przez Policję wiąże się z uprawnieniem wnioskodawcy do złożenia odwołania na taką decyzję?

Pozwolenie na broń nie zostanie wydane osobie:

1. z zaburzeniami psychicznymi lub o znacznie ograniczonej sprawności psychofizycznej,

2. wykazującej istotne zaburzenia funkcjonowania psychologicznego,

3. uzależnionej od alkoholu lub od substancji psychoaktywnych,

4. nieposiadającej stałego miejsca pobytu na terytorium Polski,

5. stanowiącej zagrożenie dla siebie, porządku lub bezpieczeństwa publicznego skazanej prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo (w tym skarbowe), a także za nieumyślne przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu, bezpieczeństwu w komunikacji popełnione w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego albo gdy sprawca zbiegł z miejsca zdarzenia.

Zobacz również: Cofnięcie pozwolenia na broń

Osoba, która chce uzyskać pozwolenie na broń musi mieć ukończone 21 lat, wykazać stałe, realne i ponadprzeciętne zagrożenie życia, zdrowia lub mienia, a także obowiązana jest zdać egzamin przed komisją.

Policja może odmówić wydania pozwolenia na broń, jeżeli stwierdzi, że wnioskodawca nie wykazał stałego, realnego i ponadprzeciętnego zagrożenie życia, zdrowia lub mienia.

Natomiast jeżeli wnioskodawca:
• nie zdał egzaminu,
• nie przedstawił orzeczenia lekarskiego lub psychologicznego,
Policja musi odmówić wydania pozwolenia.

W razie odmowy wydania pozwolenia wnioskodawca może złożyć odwołanie do komendanta głównego Policji.

Należy je uzasadnić i wskazać w nim ponownie argumenty za wydaniem pozwolenia oraz spełnić wszystkie wymagania wskazane w ustawie.

Doręczanie decyzji odbywa się na zasadach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego. Warto więc pamiętać o tym, że jeśli listonosz nie zastanie nas domu pozostawi w drzwiach lub skrzynce pocztowej awizo, informujące o możliwości odebrania przesyłki na poczcie w ciągu 7 dni. Jeżeli tego nie uczynimy, procedura zostanie powtórzona. Jeśli po upływie 14 dni od pierwszego doręczenia nie odbierzemy pisma, zostanie przyjęta tzw. fikcja doręczenia – mimo że faktycznie przesyłki nie odebraliśmy, zostanie uznane, że stało się tak wraz z upływem 14-dniowego terminu. Od tego momentu zacznie więc płynąć termin na złożenie odwołania.

Zobacz również serwis: Pozwolenia

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Polish Advisory Group

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »