| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Gmina > Urząd Stanu Cywilnego > Gdzie zgłosić zgon?

Gdzie zgłosić zgon?

Zgłoszenie zgonu jest obowiązkiem prawnym nie tylko członków rodziny. Kto, do jakiego urzędu i w jakim terminie jest zobowiązany do zgłoszenia zgonu?

Dokumenty

Dokumenty, które należy przedstawić w urzędzie stanu cywilnego:

1)      karta zgonu, wystawiana przez lekarza stwierdzającego zgon;

2)      dowód osobisty zmarłej osoby, oraz paszport jeżeli go posiadała.

Podczas zgłoszenia przedstawić będziemy musieli również swój dowód osobisty oraz dowód współmałżonka zmarłego.

Akt zgonu

Urząd stanu cywilnego wystawia akt zgonu w dniu, w którym dokonano zgłoszenia.

Do akt zgonu wpisuje się dane dotyczące osoby zmarłej, o których dobrze się dowiedzieć przed pójściem do urzędu. Danymi tymi są:

  • nazwisko, imię, nazwisko rodowe, stan cywilny, miejsce i datę urodzenia, miejsce zamieszkania zmarłego;
  • datę, godzinę oraz miejsce zgonu lub znalezienia zwłok;
  • nazwisko i imię, oraz nazwisko rodowe małżonka zmarłego;
  • nazwiska rodowe i imiona rodziców zmarłego;
  • nazwisko, imię, miejsce zamieszkania osoby zgłaszającej zgon, lub dane dotyczące szpitala lub zakładu w którym zgon nastąpił.

Jeżeli nie znamy takich danych dotyczących osoby zmarłej, w aktach stanu cywilnego wpisuje się stosowną adnotację.

Zobacz: Komu przysługuje renta rodzinna?

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Janiak

Prawnik, ekspert w zakresie prawa cywilnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »