Dokumenty
Dokumenty, które należy przedstawić w urzędzie stanu cywilnego:
1) karta zgonu, wystawiana przez lekarza stwierdzającego zgon;
reklama
reklama
2) dowód osobisty zmarłej osoby, oraz paszport jeżeli go posiadała.
Podczas zgłoszenia przedstawić będziemy musieli również swój dowód osobisty oraz dowód współmałżonka zmarłego.
Akt zgonu
Urząd stanu cywilnego wystawia akt zgonu w dniu, w którym dokonano zgłoszenia.
Do akt zgonu wpisuje się dane dotyczące osoby zmarłej, o których dobrze się dowiedzieć przed pójściem do urzędu. Danymi tymi są:
- nazwisko, imię, nazwisko rodowe, stan cywilny, miejsce i datę urodzenia, miejsce zamieszkania zmarłego;
- datę, godzinę oraz miejsce zgonu lub znalezienia zwłok;
- nazwisko i imię, oraz nazwisko rodowe małżonka zmarłego;
- nazwiska rodowe i imiona rodziców zmarłego;
- nazwisko, imię, miejsce zamieszkania osoby zgłaszającej zgon, lub dane dotyczące szpitala lub zakładu w którym zgon nastąpił.
Jeżeli nie znamy takich danych dotyczących osoby zmarłej, w aktach stanu cywilnego wpisuje się stosowną adnotację.
Zobacz: Komu przysługuje renta rodzinna?