| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Wiadomości > Banki naruszały uprawnienia konsumentów

Banki naruszały uprawnienia konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolował wzorce umowne, jakimi posługują się banki. Efekt? 68 niedozwolonych postanowień i duże kary finansowe.

Prawie trzy miliony złotych kary będzie musiał zapłacić Bank Gospodarki Żywnościowej, który zastrzegał sobie możliwość zmiany regulamin usług bez podawania przyczyny. To jeden z wielu przykładów niedozwolonych postanowień stosowanych przez banki. W rejestrze prowadzonym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów znajduje się już 68 takich klauzul.

Gdy bank, stosując niedozwolone postanowienia umowne narusza zbiorowe interesy konsumentów UOKiK może nałożyć na niego karę pieniężną w wysokości do 10 proc. przychodu uzyskanego w poprzednim roku rozliczeniowym. Ostatnio karę 755 tys. zł otrzymał np. Getin Noble Bank. Telewizyjna i prasowa reklama jego produktów wprowadzała klientów w błąd.

Pełny artykuł: Prawie 3 mln zł kary zapłaci BGŻ za niedozwolone klauzule w umowach

Zobacz również serwis: Umowy finansowe

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Zemła

Dyrektor ds. rozwoju Equity Investments S.A. Ekspert w dziedzinie usług profesjonalnych i outsourcingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »