| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Wiadomości > Zmiany w gwarancji konsumenckiej

Zmiany w gwarancji konsumenckiej

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji przepisów dotyczących gwarancji konsumenckiej. Projekt jest implementacją kolejnej dyrektywy europejskiej i dotyczy gwarancji konsumenckiej.

Do ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wprowadzono uzupełnienie do art. 13 ustawy, zgodnie z którym sprzedawca wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny sporządzony na papierze lub na innym dostępnym dla kupującego trwałym nośniku informacji.

Zgodnie z nową propozycją, na sprzedawcy będzie więc ciążył obowiązek wydania dokumentu gwarancyjnego nie tylko wówczas, gdy sam będzie udzielał gwarancji (sam będzie gwarantem), ale także wtedy, kiedy będzie występował w roli pośrednika między „gwarantem” (np. producentem) a konsumentem. Takie rozwiązanie nie zamyka przed konsumentem - w razie nienależytej jakości towaru - możliwości dochodzenia ewentualnych roszczeń wynikających z gwarancji.

W założeniach wskazano, że do ustawy zostaną wprowadzone zmiany redakcyjne – np. „oświadczenie gwarancyjne” zostanie zastąpione „oświadczeniem gwaranta”. Ponadto art. 13 dotychczasowej ustawy zostanie uzupełniony o ust. 6, w którym będzie precyzyjnie wyjaśnione, że uchybienie wymaganiom zawartym w ust. 1-5 nie będzie mieć wpływu na ważność gwarancji, a tym samym nie będzie pozbawiać kupującego wynikających z tej gwarancji uprawnień.

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

Zobacz również serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

RynekPierwotny.pl

Portal internetowy poświęcony nowym nieruchomościom

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »