| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Wiadomości > Nowelizacja Prawa lotniczego

Nowelizacja Prawa lotniczego

Rada Ministrów przyjęła projekt poprawki do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy Prawo lotnicze, przedłożony przez ministra infrastruktury.

W projekcie ustawy sprecyzowano, czym jest kontrola manualna. Będą ją wykonywać pracownicy służby ochrony lotniska oraz zarejestrowany agent wykonujący zadania przy użyciu specjalistycznych formacji. Ma to służyć skutecznemu odróżnieniu jej od kontroli osobistej, która może być wykonywana wyłącznie przez funkcjonariuszy służb państwowych. Do projektu ustawy przeniesiono przepisy dotyczące wydawania przez prezesa ULC Certyfikatu Członka Załogi (CMC).

Określono obowiązki przewoźników lotniczych wykonujących loty międzynarodowe loty pasażerskie z państw niebędących członkami Unii Europejskiej, przewożących pasażerów na terytorium Polski. Będą oni przekazywać dane pasażerów i inne informacje związane z wykonywanym lotem i przekroczeniem granic Polski. Przesłanie informacji następować ma na wniosek komendanta placówki Straży Granicznej, w sytuacji gdy jest to niezbędne do zwalczania nielegalnej migracji lub usprawnienia kontroli granicznej.

Zobacz serwis: Sprawy urzędowe

W projekcie poprawki do ustawy wprowadzono drobne poprawki dotyczące przewozów lotniczych, które są zgodne z propozycjami rządu przesłanymi do Sejmu.

W odniesieniu do lotów czarterowych określono, że obcy przewoźnik oraz przewoźnik lotniczy z państwa trzeciego i państw konfederacji Szwajcarskiej będzie mógł wykonywać przewozy lotnicze do lub z Polski tylko na warunkach określonych w zezwoleniu wydanym przez prezesa ULC oraz przy uwzględnieniu postanowień umów i przepisów międzynarodowych.

W sytuacji, gdy nie będzie możliwe pozytywne zweryfikowanie przewoźnika posiadającego koncesję udzieloną przez państwo członkowskie UE lub państwo Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), stronę umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, przewoźnik ten - na żądanie prezesa ULC - musi przedstawić dokumenty określające państwo, w którym otrzymał koncesję. Niedostarczenie tych dokumentów będzie powodem odmowy wykonania przewozu lotniczego.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Ziółkowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »