| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Pomoc prawna > Mediacja arbitraż > Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy

Do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy można złożyć skargę w przypadku, gdy konsument uzna, że reklama wprowadza w błąd lub w inny sposób narusza zasady Kodeksu Etyki Reklamy.

Komisja Etyki Reklamy nie rozpatruje skarg dotyczących reklam:

  • które nie były dystrybuowane na obszarze RP,
  • których reklamodawcą jest podmiot nieposiadający siedziby/oddziału na terenie RP,
  • których przedmiot był już rozpatrywany przez Komisję i zapadła w tej sprawie ostateczna decyzja.

Wykorzystywane formy ADR

Komisja skargowa

Jak wszcząć postępowanie?

Aby złożyć skargę, należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej www.radareklamy.org Można to zrobić online lub wydrukować i dostarczyć drogą elektroniczną na adres biuro@radareklamy.pl, faksem na numer 22 629 18 89 lub tradycyjną pocztą na adres:

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
ul. Koszykowa 10 lok. 11
00-564 Warszawa

Postępowanie przed Komisją Etyki Reklamy może toczyć się niezależnie od postępowań przed sądami powszechnymi, sądami polubownymi, sądami arbitrażowymi i organami administracji publicznej lub innymi podmiotami.

Zobacz również serwis: Prawa konsumenta

Koszty postępowania

Konsumenci mogą składać skargi bezpłatnie.

Ostateczność wydanych decyzji

Decyzje Komisji są niewiążące. Należy jednak pamiętać, że pomimo niewiążącego charakteru każda taka decyzja ma znaczenie dla reputacji skarżonego przedsiębiorcy, zwłaszcza że

Komisja ma prawo podjąć środki, które mogą niekorzystnie wpływać na jego wizerunek. Oto niektóre z nich:

  • publikacja Uchwały Zespołu Orzekającego na stronie internetowej Rady Reklamy,
  • odebranie „Prawa do certyfikatu” – jest ono przyznawane przez Radę w umowie licencyjnej i zakłada możliwość korzystania m.in. ze znaku towarowego „Reklamuję etycznie” oraz posługiwania się hasłem „Sygnatariusz KER”,
  • publikacja uchwały (decyzji) Komisji w wybranych branżowych środkach przekazu.

Zobacz również: Reklama wprowadzająca w błąd

Tekst pochodzi z poradnika: "Rozstrzyganie sporów konsumenckich" wydanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Frątczak

Doświadczony coach i trener biznesu, menedżer z dyplomem MBA. Ekspert w CEO Solutions. Akredytowany trener w Ernst &Young Academy of Business.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »