| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy rodzinne > Pomoc Społeczna > Niepełnosprawni > Ułatwienia w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych

Ułatwienia w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych

Wprowadzenie ułatwień w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych to skutek wejścia w życie rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji. Dostawcy usług telekomunikacyjnych od 10 października 2014 roku są zobowiązani m.in. do umożliwienia sporządzania umów i rachunków w alfabecie Braille’a.

10 października 2014 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 roku w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, wprowadzające ułatwienie dla osób niepełnosprawnych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Obowiązki dostawców usług telekomunikacyjnych

Od 10 października 2014 dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych:

  1. udostępnią na prośbę osoby niepełnosprawnej ogólne warunki umowy, regulaminy i cenniki,
  2. przedstawią osobie niepełnosprawnej informacje o danych zawartych na fakturze wraz ze spisem wykonanych połączeń,
  3. zaoferują model telefonu (lub inne urządzenie) dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  4. zapewnią pomoc w skonfigurowaniu urządzenia lub usługi telefonicznej,
  5. przystosują połowę aparatów publicznych do potrzeb osób niepełnosprawnych i udostępnią informacje o udogodnieniach tak, by każdy miał do niej dostęp.

Udostępnianie informacji osobom niepełnosprawnym

Oprócz tego przekazywane przez dostawcę usługi informacje będą udostępniane:

  • w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki,
  • na nośniku elektronicznym,
  • pocztą elektroniczną w formacie tekstowym.

Tłumacz języka migowego – kwiecień 2015

To nie koniec pozytywnych zmian. Od kwietnia 2015 dostawcy usług telekomunikacyjnych będą musieli zapewnić osobom słabosłyszącym i niesłyszącym samodzielną komunikację z personelem. W praktyce oznacza to m.in. dostęp do tłumacza języka migowego. Również od kwietnia przyszłego roku  obowiązkiem pracodawcy będzie przystosowanie nowopowstających biur obsługi klienta do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.

Dostępne serwisy internetowe – kwiecień 2016

Dostawcy usług telekomunikacyjnych będą też musieli dostosować swoje serwisy internetowe do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ten obowiązek wejdzie w życie w kwietniu 2016.

Karta parkingowa w 2014 roku

Koniec egzekucji z wózka inwalidzkiego

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 roku w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Eco Carport

Producent i dystrybutor wiat z drewna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »