| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy rodzinne > Pomoc Społeczna > Niepełnosprawni > Ułatwienia w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych

Ułatwienia w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych

Wprowadzenie ułatwień w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych to skutek wejścia w życie rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji. Dostawcy usług telekomunikacyjnych od 10 października 2014 roku są zobowiązani m.in. do umożliwienia sporządzania umów i rachunków w alfabecie Braille’a.

10 października 2014 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 roku w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, wprowadzające ułatwienie dla osób niepełnosprawnych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Obowiązki dostawców usług telekomunikacyjnych

Od 10 października 2014 dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych:

  1. udostępnią na prośbę osoby niepełnosprawnej ogólne warunki umowy, regulaminy i cenniki,
  2. przedstawią osobie niepełnosprawnej informacje o danych zawartych na fakturze wraz ze spisem wykonanych połączeń,
  3. zaoferują model telefonu (lub inne urządzenie) dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  4. zapewnią pomoc w skonfigurowaniu urządzenia lub usługi telefonicznej,
  5. przystosują połowę aparatów publicznych do potrzeb osób niepełnosprawnych i udostępnią informacje o udogodnieniach tak, by każdy miał do niej dostęp.

Udostępnianie informacji osobom niepełnosprawnym

Oprócz tego przekazywane przez dostawcę usługi informacje będą udostępniane:

  • w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki,
  • na nośniku elektronicznym,
  • pocztą elektroniczną w formacie tekstowym.

Tłumacz języka migowego – kwiecień 2015

To nie koniec pozytywnych zmian. Od kwietnia 2015 dostawcy usług telekomunikacyjnych będą musieli zapewnić osobom słabosłyszącym i niesłyszącym samodzielną komunikację z personelem. W praktyce oznacza to m.in. dostęp do tłumacza języka migowego. Również od kwietnia przyszłego roku  obowiązkiem pracodawcy będzie przystosowanie nowopowstających biur obsługi klienta do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.

Dostępne serwisy internetowe – kwiecień 2016

Dostawcy usług telekomunikacyjnych będą też musieli dostosować swoje serwisy internetowe do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ten obowiązek wejdzie w życie w kwietniu 2016.

Karta parkingowa w 2014 roku

Koniec egzekucji z wózka inwalidzkiego

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 roku w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Redlicki

Aplikant radcowski w OIRP w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »