| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy rodzinne > Pomoc Społeczna > Zasiłki > Dodatek z tytułu podjęcia nauki w szkole poza miejscem zamieszkania

Dodatek z tytułu podjęcia nauki w szkole poza miejscem zamieszkania

Dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania jest dodatkiem do zasiłku rodzinnego, związanym z obowiązkiem szkolnym. Jest to doskonała okazja dla rodziców, by uzyskać dodatkowe pieniądze z budżetu państwa przeznaczone na edukację dziecka.

Uprawnionymi do uzyskania dodatku z tytułu podjęcia nauki w szkole poza miejscem zamieszkania są:

  • rodzice lub jeden rodzic,
  • opiekun prawny lub opiekun faktyczny,
  • osoba ucząca się.

Wyróżniamy dwie wysokości dodatku:

  • 90 zł – w przypadku osoby legitymującej się orzeczeniem o niepełnosprawności, w związku z zamieszkiwaniem w miejscowości, gdzie mieści się szkoła podstawowa, gimnazjalna, ponadgimnazjalna bądź artystyczna;
  • 50 zł – gdy chodzi o dojazd z miejscowości zamieszkania do miejscowości, w której znajduje się szkoła.

Jest to kwota przysługująca co miesiąc, przez okres 10 miesięcy  pobierania nauki (od września do czerwca następnego roku kalendarzowego).

Zobacz również: Zasiłek rodzinny 2014

Wniosek o przyznanie dodatku

Dodatek jest przyznawany na wniosek osoby zainteresowanej. Wymagane są również następujące dokumenty:

  • kserokopia dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o zasiłek rodzinny,
  • skrócony odpis aktu urodzenia dziecka lub inny dokument urzędowy potwierdzający wiek dziecka,
  • orzeczenie o niepełnosprawności albo o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności, w przypadku, gdy w rodzinie wychowuje się dziecko niepełnosprawne,
  • zaświadczenia lub oświadczenia stwierdzające wysokość dochodu rodziny,
  • oryginał aktualnego zaświadczenia szkoły w przypadku nauki dziecka w szkole ponadgimnazjalnej,
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego tymczasowe zameldowanie ucznia w bursie, internacie lub w innym miejscu zapewniającym mieszkanie, prowadzonym przez podmiot publiczny (oryginał do wglądu),
  • oryginał aktualnego zaświadczenia szkoły potwierdzającego, że uczeń do niej uczęszcza,
  • oryginał oświadczenia osoby fizycznej o wynajmie lokalu uczniowi oraz dokument potwierdzający tymczasowe zameldowanie W razie konieczności ośrodek może zażądać innych dokumentów potrzebnych do ustalenia prawa do dodatku.

Warto pamiętać, że przyznanie dodatku jest uzależnione od uprawnienia do pobierania zasiłku. Jeżeli uprawniony nie spełnia kryteriów do pobierania zasiłku, nie może też otrzymać dodatków.

Polecamy serwis: Pomoc Społeczna

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2006 r., Nr 139, poz. 992, ze zm.).

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2009 w sprawie wysokości dochodu rodziny albo osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny oraz wysokość świadczeń rodzinnych.

reklama

Aktualizacja: 19.08.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dodatek z tytułu podjęcia nauki w szkole poza miejscem zamieszkania/ fot. Fotolia
Dodatek z tytułu podjęcia nauki w szkole poza miejscem zamieszkania/ fot. Fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Narkiewicz-Tarłowska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »