| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Powiat > ABC Powiatu > Kto kieruje powiatem

Kto kieruje powiatem

Do kadry kierowniczej powiatu można zaliczyć przede wszystkim starostę. Oprócz starosty, wybieranego przez radę powiatu, funkcje kierownicze wykonują również wicestarosta, sekretarz oraz skarbnik.

Starosta jest kierownikiem Starostwa Powiatowego oraz zwierzchnikiem służbowym pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnikiem powiatowych służb, inspekcji i straży.

Do zadań starosty należy:

  • kierowanie bieżącymi sprawami powiatu i reprezentowanie go na zewnątrz,
  • promocja i kreowanie wizerunku starostwa i powiatu,
  • reprezentowanie powiatu na zewnątrz,
  • organizowanie pracy zarządu powiatu i starostwa,
  • wydawanie wewnętrznych aktów prawnych dotyczących starostwa,
  • wykonywanie zadań określonych w ustawach kompetencyjnych.

W sprawach niecierpiących zwłoki, związanych z zagrożeniem interesu publicznego, zagrażających bezpośrednio zdrowiu i życiu oraz w sprawach mogących spowodować znaczne straty materialne starosta podejmuje niezbędne czynności należące do właściwości zarządu powiatu.

Zobacz portal: Prawnik.pl

Do zadań wicestarosty należą:

  • sprawy przekazane mu przez starostę w zakresie ustalonym przez zarząd powiatu, a w szczególności bieżące kierowanie, organizacja i wytyczanie kierunków działania podległych mu bezpośrednio komórek organizacyjnych starostwa,
  • wicestarosta wypełnia obowiązki starosty w razie jego nieobecności lub niemożności pełnienia przez niego obowiązków.

Zadaj pytanie: Forum prawników

Do zadań sekretarza powiatu należy:

  • uczestniczenie z głosem doradczym w pracach zarządu powiatu,
  • uczestniczenie w pracach rady powiatu i jej organów wewnętrznych,
  • dbałość o sprawne funkcjonowanie starostwa,
  • bieżące kierowanie, organizacja i wytyczanie kierunków działania podległych mu bezpośrednio komórek organizacyjnych starostwa,
  • organizacja i koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów organów przedstawicielskich i referendum.

Zobacz również serwis: Sprawy urzędowe

Do zadań skarbnika powiatu należy:

  • uczestniczenie z głosem doradczym w pracach zarządu powiatu,
  • uczestniczenie w pracach rady powiaty i jej organów wewnętrznych,
  • wykonywanie funkcji i pełnienie obowiązków głównego księgowego starostwa w oparciu o obowiązujące przepisy.
  • przekazywanie do powiatowych jednostek organizacyjnych decyzji i uchwał organów powiatu związanych z przemieszczaniem środków finansowych ,
  • bieżące kierowanie, organizacja i wytyczanie kierunków działania Wydziału Finansowo-Budżetowego starostwa.
reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marta Domagała

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »