| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Powiat > Starostwo > Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego

Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego

Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego wydawane jest na wniosek każdego kto ma w tym interes prawny, czyli osoby, która chce wydzielić nieruchomość lokalową z nieruchomości głównej i ustanowić na nieruchomości lokalowej odrębną własność lokalu.

Wniosek składa się do starosty. Starosta w formie zaświadczenia stwierdza spełnienie wymagań samodzielności lokalu, określonych w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali.

Zaświadczenie wydawane jest na podstawie danych i materiałów dostarczonych przez wnioskodawcę.

Zobacz portal: Prawnik.pl

We wniosku należy podać:

  • dane identyfikacyjne wnioskodawcy (imię i nazwisko lub nazwę instytucji oraz adres) oraz pełnomocnika jeżeli działa w jego imieniu,
  • interes prawny jaki ma wnioskodawca w uzyskaniu zaświadczenia (w jakim celu wydaje się zaświadczenie),
  • rok zakończenia budowy, przebudowy lub zmiany sposobu użytkowania lokalu,
  • określenie przeznaczenia lokalu (zgodnie z pozwoleniem na użytkowanie lub ze zmianą sposobu użytkowania),
  • rodzaj lokalu (mieszkalny lub użytkowy), położenie pomieszczeń przynależnych oraz adres.

Zadaj pytanie: Forum prawników

Do wniosku należy dołączyć:

  • czytelne kopie rysunków z posiadanej przez właściciela dokumentacji. Rysunki przedstawiające rzuty poziome kondygnacji (fragmenty kondygnacji) powinny zawierać jednoznaczny opis pomieszczeń oraz graficzne oznaczenie granic lokalu i pomieszczeń przynależnych,
  • dokument świadczący o zakończeniu budowy – kopia pozwolenia na użytkowanie budynku lub zgłoszenia zakończenia budowy bądź dokumentu świadczącego o przeprowadzonej przebudowie lub zmianie sposobu użytkowania lokalu. W przypadku braku takich dokumentów – dla budynków starych – należy podać rok zakończenia budowy,
  • oświadczenie właściciela lokalu, złożone na rysunkach, potwierdzające, że przedstawiony na nich stan jest aktualny i po zakończeniu budowy nie zostały wprowadzone żadne zmiany,
  • dowód wniesienia należnej opłaty skarbowej,
  • pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy – oryginał lub urzędowo poświadczony odpis.

W przypadku, gdy właściciel nie posiada wymaganej dokumentacji, kopie rysunków mogą być zastąpione inwentaryzacją budowlaną fragmentu budynku zawierającą: rzuty poziome fragmentów kondygnacji z opisem pomieszczeń, graficznym oznaczeniem granic lokalu i pomieszczeń przynależnych- przekrój,opis.

Inwentaryzację budowlaną powinna wykonać osoba posiadająca odpowiednie przygotowanie zawodowe.

Wszystkie oświadczenia powinny być zaopatrzone w datę i podpisane w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej.

Za każde zaświadczenie pobierana jest opłata w wysokości 17 zł.

Zobacz również serwis: Powiat

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2000 r., Nr 98 poz. 1071 z późniejszymi zmianami),
  • Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 roku - o własności lokali (jednolity tekst Dz. U. z 2000 r., Nr 80, poz. 903 z późniejszymi zmianami).
reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Góral

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »