| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Formy zatrudnienia > Zalety i wady telepracy po stronie pracownika

Zalety i wady telepracy po stronie pracownika

Telepraca jest formą zatrudnienia, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w celu wykonywania obowiązków pracowniczych poza siedzibą firmy.

Zalety telepracy po stronie pracownika

• możliwość zatrudniania osób:
- niepełnosprawnych,
- kobiet korzystających z urlopu macierzyńskiego i wychowawczego,
- osób sprawujących opiekę nad chorym członkiem rodziny,
• łatwiejsze pogodzenie obowiązków służbowych ze sprawami osobistymi i rodzinnymi,
• elastyczne warunki pracy,
• elastyczny harmonogram pracy,
• unikanie dojazdów do biura, a co za tym idzie szczególnie w przypadku kobiet unikanie rozłąki z dziećmi, rodziną,
• zmniejsza konflikty w pracy.

Zobacz: Zalety i wady telepracy po stronie pracodawcy

Wady telepracy po stronie pracownika

• trudność w odseparowaniu pracy od domu,
• dłuższy dzień w pracy,
• osłabia osobiste kontakty między pracownikami,
• możliwość awarii sprzętu, a co za tym idzie utrudnienia w komunikacji między pracownikiem a firmą,
• uzależnia od techniki.

Zobacz również serwis: Prawa pracownika

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »