| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Formy zatrudnienia > Elementy umowy o telepracę oraz informacje o warunkach zatrudnienia

Elementy umowy o telepracę oraz informacje o warunkach zatrudnienia

Telepraca może zostać wprowadzona przy zawieraniu umowy o pracę albo w trakcie zatrudnienia.

Umowa o telepracę przy zawieraniu umowy o pracę powinna zawierać wszystkie niezbędne elementy tradycyjnej umowy pracę, w tym:

• rodzaj pracy,
• miejsce wykonywania pracy,
wynagrodzenie za prace (wraz ze wskazaniem składników wynagrodzenia),
• wymiar czasu pracy,
• termin rozpoczęcia pracy.

Nie ma potrzeby tytułować umowy zawieranej z pracownikiem jako umowy o telepracę.

Jeżeli podjęcie pracy w formie telepracy następuje przy zawieraniu umowy o pracę, pracodawca dodatkowo informuje pracownika na piśmie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę o:

• określeniu jednostki organizacyjnej pracodawcy, w której strukturze znajduje się stanowisko pracy telepracownika,
• wskazaniu osoby lub organu, odpowiedzialnych za współpracę z telepracownikiem,
• wskazaniu osób upoważnionych do przeprowadzania kontroli w miejscu wykonywania pracy.

Umowa o telepracę w trakcie zatrudnienia

Do obowiązującej umowy o pracę, należy za porozumieniem stron wprowadzić niezbędne zmiany takie jak :

• miejsce wykonywania telepracy,
• środki komunikacji elektronicznej, za pomocą których wyniki telepracy będą przekazywane, lub
• inne elementy charakterystyczne dla telepracy.

Zobacz także: Telepraca

Zmiana warunków wykonywania pracy w trakcie zatrudnienia

Zmiana warunków wykonywania pracy, na świadczenie pracy w formie telepracy, może nastąpić :

• na mocy porozumienia stron,
• z inicjatywy pracownika lub
• z inicjatywy pracodawcy.

Pracodawca powinien, w miarę możliwości, uwzględnić wniosek pracownika dotyczący wykonywania pracy w formie telepracy.

W przypadku gdy telepracownikiem zostaje wcześniej zatrudniony pracownik, warunki zatrudnienia w formie telepracy muszą mu być przedstawione najpóźniej w dniu rozpoczęcia telepracy.

Ponadto każda ze stron w terminie 3 miesięcy od dnia podjęcia pracy w formie telepracy może wystąpić z wiążącym wnioskiem o zaprzestanie wykonywania pracy w formie telepracy i przywrócenie poprzednich warunków wykonywania pracy.

Strony ustalają termin, od którego nastąpi przywrócenie poprzednich warunków wykonywania pracy, nie dłuższy niż 30 dni od dnia otrzymania wniosku. Jeżeli wniosek telepracownika zostanie złożony po upływie w/w terminu pracodawca powinien w miarę możliwości uwzględnić ten wniosek.

Zobacz także serwis: Praca

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r., Nr 21 poz. 94)

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Sedlak & Sedlak

Jesteśmy najstarszą polską firmą doradztwa HR. To zobowiązuje.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »