| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Praca za granicą > Własna działalność gospodarcza w Estonii

Własna działalność gospodarcza w Estonii

Estonia jest krajem, który odnotowuje dobre wyniki gospodarcze. W związku z tym warto zastanowić się nad podjęciem tam działalności gospodarczej bądź też założeniem przedstawicielstwa. Estoński rynek jest szczególnie atrakcyjny dla firm z branży spożywczej i budowlanej.

Przepisy określające zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w Estonii zostały zamieszczone w tamtejszym Kodeksie handlowym. Zgodnie z nim działalność ta może być prowadzona przez:

1. osoby fizyczne - w celu podjęcia działalności gospodarczej muszą zarejestrować się w Urzędzie Podatkowym oraz
2. osoby prawne w formie:

- spółki cywilnej (TÜ) – jej udziałowcami może być minimum 2 partnerów działających na podstawie umowy cywilno-prawnej,
- spółki partnerskiej z ograniczoną odpowiedzialnością (UÜ) – przepisy nie określają wymogów dotyczących minimalnego kapitału zakładowego, a podział zysków między udziałowcami jest proporcjonalny do wysokości wniesionego wkładu,
- spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (OÜ) – minimalny kapitał założycielski wynosi 40.000 EEK, a nominalna wysokość jednego udziału 100 EEK,
- spółki akcyjnej (AS) - minimalny kapitał założycielski wynosi 400.000 EEK, a nominalna wartość akcji 10 EEK.

Zobacz serwis: Zarobki

Aby założyć przedstawicielstwo w Estonii w pierwszej kolejności trzeba skompletować odpowiednie dokumenty. Należą do nich: wniosek firmy, wyciąg z rejestru handlowego, zezwolenie na powołanie przedstawicielstwa/filii (o ile jest to wymagane przez prawo), postanowienie o powołaniu dyrektorów przedstawicielstwa (zagranicznego i estońskiego), kopię aktu założycielskiego firmy, dane adresowe. Wymagane jest również wpisanie przedstawicielstwa do Rejestru handlowego.

Zobacz serwis: Praca za granicą

Z kolei do rejestracji firmy wymagane są takie dokumenty jak: nazwa firmy i filii, ich adresy, profil działalności, wyciąg z Rejestru handlowego, przepisy regulujące działalność firmy w jej własnym kraju, dane dotyczące wielkości kapitału zakładowego, nazwisko osoby, która będzie zarządzała firmą i inne, przewidziane przez miejscowe przepisy.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

GP People sp. z o.o. sp.K.

Agencja Pracy Tymczasowej i Doradztwa Personalnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »