| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Rekrutacja > Jak skutecznie szukać pracy?

Jak skutecznie szukać pracy?

Każdy bezrobotny, który chce znaleźć zajęcie, zdaje sobie doskonale sprawę, że szukanie pracy wymaga bardzo dużego wysiłku i tak naprawdę jest to bardzo ciężka praca. Dlaczego jedni bardzo szybko znajdują zatrudnienie, a inni mimo starań nie potrafią odpowiednio się do tego zabrać.

Aby rozpocząć poszukiwania pracy, należy dobrze zaplanować swoją strategię działania. Im mniej będziemy wiedzieli o tym, jak się do tego przygotować, tym mniej skuteczne będą nasze starania.

W pierwszej kolejności należy zapoznać się z możliwościami jakie daje nasze wykształcenie formalne i dodatkowe umiejętności oraz sprecyzować miejsce i stanowisko, o jakie chcielibyśmy aplikować. Następnie należy zrobić sobie bazę miejsc, gdzie moglibyśmy złożyć swoje dokumenty aplikacyjne.

Na bieżąco należy śledzić ogłoszenia w prasie, w telewizji lokalnej, w radio, w Internecie, w urzędach pracy. Są to podstawowe źródła informacji dotyczące ofert pracy. Ale należy mieć oczy szeroko otwarte, ponieważ wiele ogłoszeń znajduje się w miejscach, w których się ich nie spodziewamy. Szukając w Internecie, najczęściej odwiedzamy portale z ogłoszeniami, gdzie są różne oferty pracy z różnych części kraju. Często jednak omijamy oficjalne strony instytucji czy firmy, w której chcielibyśmy pracować. O często jest tam zakładka ”praca”, „pracuj z nami” itp. Warto na bieżąco zapoznawać się ze wszystkimi zmianami na tych stronach, ponieważ dynamicznie rozwijającym się firmom zależy na jak najlepszym i jak najszybszym znalezieniu odpowiedniego pracownika, dlatego ogłoszenia mogą pojawiać się w różnym tempie – czasem raz miesiącu, innym razem dwa w ciągu tygodnia. Czasem ogłoszenie o prace można przypadkowo znaleźć w sklepie, w konkretnej firmie, na różnych plakatach w centrum miasta, na tablicach ogłoszeń w różnych miejscach. Dlatego warto dokładnie obserwować miejsca, w których się znajdujemy, ponieważ może to być źródło informacji na temat potencjalnie interesującej nas pracy.

Zobacz: Korzyści z grupowego poradnictwa zawodowego

Jeśli jesteśmy osoba bezrobotną, często jesteśmy w różnych częściach miasta w porze, gdzie osoby pracujące być nie mogą. Dlatego to jest dodatkowy atut w poszukiwaniu pracy. Warto mieć ze sobą dokumenty aplikacyjne, aby w razie potrzeby móc natychmiast zostawić je w konkretnym miejscu. Każda osoba bezrobotna powinna mieć taki nawyk, aby zabierać ze sobą wszędzie dokumenty. Nawet, jeśli nie zostawimy ich potencjalnemu pracodawcy, to może okazać się, że spotkamy znajomego, u którego w firmie właśnie rozpoczyna się rekrutacja. Nie ma wówczas problemu, aby przekazać znajomemu CV, które dostarczy pracodawcy. W poszukiwaniu pracy często liczy się odpowiednio szybka reakcja i często już nie ma czasu, aby wracać do domu po stosowne dokumenty.

Zobacz: Pomoc prawna

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Na bieżąco należy śledzić ogłoszenia w prasie, w telewizji lokalnej, w radio, w Internecie, w urzędach pracy. Są to podstawowe źródła informacji dotyczące ofert pracy.
Na bieżąco należy śledzić ogłoszenia w prasie, w telewizji lokalnej, w radio, w Internecie, w urzędach pracy. Są to podstawowe źródła informacji dotyczące ofert pracy.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Smart MBC

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »