| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Rekrutacja > Jak skutecznie szukać pracy?

Jak skutecznie szukać pracy?

Każdy bezrobotny, który chce znaleźć zajęcie, zdaje sobie doskonale sprawę, że szukanie pracy wymaga bardzo dużego wysiłku i tak naprawdę jest to bardzo ciężka praca. Dlaczego jedni bardzo szybko znajdują zatrudnienie, a inni mimo starań nie potrafią odpowiednio się do tego zabrać.

Aby rozpocząć poszukiwania pracy, należy dobrze zaplanować swoją strategię działania. Im mniej będziemy wiedzieli o tym, jak się do tego przygotować, tym mniej skuteczne będą nasze starania.

W pierwszej kolejności należy zapoznać się z możliwościami jakie daje nasze wykształcenie formalne i dodatkowe umiejętności oraz sprecyzować miejsce i stanowisko, o jakie chcielibyśmy aplikować. Następnie należy zrobić sobie bazę miejsc, gdzie moglibyśmy złożyć swoje dokumenty aplikacyjne.

Na bieżąco należy śledzić ogłoszenia w prasie, w telewizji lokalnej, w radio, w Internecie, w urzędach pracy. Są to podstawowe źródła informacji dotyczące ofert pracy. Ale należy mieć oczy szeroko otwarte, ponieważ wiele ogłoszeń znajduje się w miejscach, w których się ich nie spodziewamy. Szukając w Internecie, najczęściej odwiedzamy portale z ogłoszeniami, gdzie są różne oferty pracy z różnych części kraju. Często jednak omijamy oficjalne strony instytucji czy firmy, w której chcielibyśmy pracować. O często jest tam zakładka ”praca”, „pracuj z nami” itp. Warto na bieżąco zapoznawać się ze wszystkimi zmianami na tych stronach, ponieważ dynamicznie rozwijającym się firmom zależy na jak najlepszym i jak najszybszym znalezieniu odpowiedniego pracownika, dlatego ogłoszenia mogą pojawiać się w różnym tempie – czasem raz miesiącu, innym razem dwa w ciągu tygodnia. Czasem ogłoszenie o prace można przypadkowo znaleźć w sklepie, w konkretnej firmie, na różnych plakatach w centrum miasta, na tablicach ogłoszeń w różnych miejscach. Dlatego warto dokładnie obserwować miejsca, w których się znajdujemy, ponieważ może to być źródło informacji na temat potencjalnie interesującej nas pracy.

Zobacz: Korzyści z grupowego poradnictwa zawodowego

Jeśli jesteśmy osoba bezrobotną, często jesteśmy w różnych częściach miasta w porze, gdzie osoby pracujące być nie mogą. Dlatego to jest dodatkowy atut w poszukiwaniu pracy. Warto mieć ze sobą dokumenty aplikacyjne, aby w razie potrzeby móc natychmiast zostawić je w konkretnym miejscu. Każda osoba bezrobotna powinna mieć taki nawyk, aby zabierać ze sobą wszędzie dokumenty. Nawet, jeśli nie zostawimy ich potencjalnemu pracodawcy, to może okazać się, że spotkamy znajomego, u którego w firmie właśnie rozpoczyna się rekrutacja. Nie ma wówczas problemu, aby przekazać znajomemu CV, które dostarczy pracodawcy. W poszukiwaniu pracy często liczy się odpowiednio szybka reakcja i często już nie ma czasu, aby wracać do domu po stosowne dokumenty.

Zobacz: Pomoc prawna

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Na bieżąco należy śledzić ogłoszenia w prasie, w telewizji lokalnej, w radio, w Internecie, w urzędach pracy. Są to podstawowe źródła informacji dotyczące ofert pracy.
Na bieżąco należy śledzić ogłoszenia w prasie, w telewizji lokalnej, w radio, w Internecie, w urzędach pracy. Są to podstawowe źródła informacji dotyczące ofert pracy.

Klasyfikacja budżetowa 2017 (książka)129.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Stelmaszczyk

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »