| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Rekrutacja > Jaka powinna być właściwa forma i treść listu motywacyjnego?

Jaka powinna być właściwa forma i treść listu motywacyjnego?

Do stworzenia dobrego listu motywacyjnego bardzo przydatne jest podejście: myśląc jak pracodawca. Pozwoli to na sformułowanie celnych zdań w dokumencie.

Należy zdawać sobie sprawę z tego, że pracodawcy często oceniają kandydatów na podstawie listu motywacyjnego. Dlatego list ten powinien być przejrzysty, rzeczowy i zwięzły. Jeśli dołączony jest do niego życiorys zawodowy, nie ma potrzeby powtarzania tych samych informacji. Należy pamiętać, że od sposobu, w jaki zostanie przedstawiona sylwetka, pracodawca zdecyduje, czy osoba zostanie zaproszona na rozmowę kwalifikacyjną czy też nie. Głównym celem listu motywacyjnego jest przekonanie pracodawcy, że kandydat jest osobą, z którą warto odbyć rozmowę.

List powinien być napisany na białym papierze, na jednej stronie formatu A4. Powinien być czytelny, staranny.

Treść dokumentu powinna być bezpośrednia, aczkolwiek nie musi być zbyt dokładna, raczej zachęcająca do rozmowy niż wszystko wyjaśniająca. Nie należy wykazywać niezdecydowania – kandydat znający swoją wartość, pewnie sformułuje prośbę, nie przyjmie proszącego tonu. List powinien być profesjonalnie przygotowany, to znaczy, że dotyczy tylko kwestii zawodowych, nie należy umieszczać zbędnych informacji ze sfery życia prywatnego. Powinien zainteresować czytelnika i przedstawić pozytywny obraz osoby kandydata.

Zobacz: Podnosimy kwalifikacje zawodowe

List w lewym górnym rogu kartki powinien zawierać podstawowe dane kandydata, tj. imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz telefon kontaktowy. W prawym górny rogu, należy umieścić miejscowość i datę pisania dokumentu.

Niżej po prawej stronie należy zamieścić dane osoby, do której zwraca się kandydat, czyli stanowisko: prezes zarządu, dyrektor, kierownik itp., jego imię i nazwisko oraz adres firmy rekrutującej.

Następnie możemy umieścić nagłówek, typu: Szanowny Panie Dyrektorze!, Szanowni Państwo! itp.

W pierwszej części listu informujemy pracodawcę o tym, gdzie zapoznaliśmy się z przedstawioną ofertą pracy. List motywacyjny można również napisać z własnej inicjatywy i te informacje również należy zamieścić. Można napisać, iż „w związku z powstawaniem nowego obiektu, wnioskuję, że będą Państwo potrzebowali pracowników na stanowisku X i dlatego pozwoliłem sobie na przedstawienie swojej sylwetki zawodowej”.

W kolejnej części dokumentu należy zaprezentować swoje motywy do pracy na danych stanowisku, w danej firmie oraz wyjaśnić w jakim stopniu wiąże się to z dotychczasowym doświadczeniem zawodowym, kwalifikacjami, predyspozycjami oraz preferencjami. Można dokładniej niż w CV opisać zakres obowiązków z poprzedniego miejsca pracy, jeśli zostały tam nabyte umiejętności przydatne na stanowisku, o które aplikujemy.

Zobacz: Pomoc prawna

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

List powinien być napisany na białym papierze, na jednej stronie formatu A4. Powinien być czytelny, staranny.
List powinien być napisany na białym papierze, na jednej stronie formatu A4. Powinien być czytelny, staranny.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Madejski Sasiński Starowicz radcowie prawni

spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »