| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Urlopy pracownicze > Weekend majowy w 2013 r.

Weekend majowy w 2013 r.

Czy w 2013 r. możemy liczyć na długi weekend? O czym pamiętać wybierając się na urlop?

W 2013 r. wielbiciele długich weekendów nie powinni być zawiedzeni. 1 maja przypada bowiem w środę, natomiast 3 maja w piątek. Najlepszym pomysłem na wykorzystanie weekendu majowego jest naszym zdaniem wzięcie urlopu w dniach: 29 i 30 kwietnia oraz 2 maja, czyli w poniedziałek, wtorek oraz czwartek.

W ten sposób tzw. długi weekend będzie liczył 9 dni – od soboty 27 kwietnia do niedzieli 5 maja.

Zobacz również: Urlop 2013

Polecamy serwis: Urlopy pracownicze

Zanim wybierzemy się do biura podróży

Wątpliwość może stanowić charakter broszur informacyjnych przedstawianych przez biura podróży klientom. Przepisy ustawy o usługach turystycznych zawierają katalog informacji, jakie powinny zawierać takie foldery. Są to:

  • cena imprezy turystycznej lub usługi turystycznej albo sposób jej ustalenia;
  • miejsce pobytu lub trasę imprezy;
  • rodzaj, klasę, kategorię lub charakterystykę środka transportu;
  • położenie, rodzaj i kategorię obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu;
  • ilość i rodzaj posiłków;
  • program zwiedzania i atrakcji turystycznych;
  • kwota lub procentowy udział zaliczki w cenie imprezy turystycznej lub usługi turystycznej oraz termin zapłaty całej ceny;
  • termin powiadomienia klienta na piśmie o ewentualnym odwołaniu imprezy turystycznej lub usługi turystycznej z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń, jeżeli realizacja usług jest uzależniona od liczby zgłoszeń;
  • podstawy prawne umowy i konsekwencje prawne wynikające z umowy;
  • ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej.

Wymienione informacje muszą być wskazane w sposób dokładny i zrozumiały i – co oczywiste – nie mogą wprowadzać w błąd.

Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, to wyżej wymienione informacje (z wyjątkiem  podstaw prawnych umowy  i konsekwencji prawnych), stają się elementem umowy. Umowa powinna zostać zawarta w formie pisemnej.

Na miejscu

Jeżeli na miejscu okaże się, że stanowiące istotną część programu wycieczki usługi nie są realizowane, organizator wyjazdu ma obowiązek bez dodatkowych opłat wykonać świadczenia zastępcze. W przypadku niższej jakości takich świadczeń mamy prawo żądać obniżenia ceny wyjazdu. Gdy wykonanie świadczeń zastępczych jest niemożliwe albo klient z uzasadnionych powodów nie wyraził na nie zgody i odstąpił od umowy, organizator turystyki jest obowiązany, bez obciążania klienta dodatkowymi kosztami z tego tytułu, zapewnić mu powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy turystycznej lub do innego uzgodnionego miejsca w warunkach nie gorszych niż określone w umowie.

Pamiętajmy również o reklamacji, jaką możemy złożyć  po przyjeździe z urlopu w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy. Odmowa przyjęcia reklamacji przez organizatora wycieczki powinna zostać szczegółowo uzasadniona na piśmie.

Poznaj prawa konsumenta-turysty

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Hetman

Adwokat i radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa autorskiego, pracy, handlowego i europejskiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »