| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Wolontariat > Wolontariat w administracji państwowej (publicznej)

Wolontariat w administracji państwowej (publicznej)

Wolontariat w administracji publicznej to jeden ze sposobów zdobycia doświadczenia zawodowego. Z pewnością ma on specyficzny charakter i różni się od pozostałych form działalności wolontarystycznej.

Posiadanie przez wolontariusza odpowiednich kwalifikacji

Archiwizacja dokumentów czy aktualizacja informacji na stronie internetowej nie wymaga od wolontariusza posiadania szczególnych kompetencji. Jeżeli jednak wykonywane czynności będą bardziej złożone to korzystający może uzależnić przyjęcie wolontariusza od tego czy ma on odpowiednie kwalifikacje.

Porozumienie o współpracy

W przypadku, gdy świadczenie wolontariusza w administracji publicznej wykonywane jest przez okres dłuższy niż 30 dni, porozumienie powinno być sporządzone na piśmie. Na żądanie wolontariusza jednostka administracji jest obowiązana potwierdzić na piśmie treść porozumienia o współpracy, jak również wydać pisemne zaświadczenie o wykonaniu świadczeń przez wolontariusza, w tym o zakresie wykonywanych świadczeń. Wolontariusz może także prosić korzystającego o przedłożenie pisemnej opinii o wykonywaniu przez niego świadczeń.

Zobacz serwis: Wolontariat

Podstawa prawna

Ustawa z 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2010 r., Nr 234, poz. 1536 ze zm.)

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marek Opiela

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »