| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Gwarancja > Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?

Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?

Reklamacja na podstawie gwarancji może powodować wiele kłopotów. Co zrobić w sytuacji, gdy naprawa gwarancyjna jest nieskuteczna albo się przedłuża?

Co jednak zrobić w takim przypadku?

X reklamował sprzęt elektroniczny na podstawie gwarancji, w której zapisane jest, iż uprawnienie do odstąpienia jest możliwe dopiero po 4 nieskutecznych naprawach.

Czy wobec powyższego konsument będzie skazany na nieustanne awarie zanim będzie mógł odstąpić od umowy? Odpowiedź brzmi nie. Orzecznictwo sądów daje pewną furtkę także w takiej sytuacji.

Sąd Rejonowy z Hrubieszowa (sygn. sprawy I Ca 54/11) przyznał rację powódce, która odstąpiła od umowy na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i to pomimo, iż reklamację wnosiła na podstawie gwarancji.  Wyrok ten został później utrzymany przez Sąd Okręgowy w Zamościu. Zdaniem sądu pomimo faktu, iż klientce nie przysługiwało prawo do odstąpienia od umowy na podstawie gwarancji, prawo takie nabyła na podstawie ustawy wobec niedotrzymania warunków gwarancji. W orzeczeniu powołano się przy tym na treść art. 13 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, zgodnie z którym „gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową”.

Zadaj pytanie: Forum

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Szkolenia 24 h

internetowy serwis szkoleń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »