| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Gwarancja > Czy gwarancja wyłącza reklamację?

Czy gwarancja wyłącza reklamację?

Masz problem z popsutą rzeczą, a skończyła ci się gwarancja? Sprzedawca upiera się, że nie może przyjąć reklamacji? Sprawdź, czy ma rację.

Nie, sprzedawca lub producent nie ma prawa informować konsumenta, że po zakończeniu okresu gwarancji nie może on złożyć reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową.

Konsument sam podejmuje decyzje, czy chce skorzystać z udzielonej mu gwarancji czy chce reklamować towar na podstawie jego niezgodności z umową.

Gwarancja nie wyłącza bowiem odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową.

Zobacz także: Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Ponadto w dokumencie gwarancyjnym powinien znajdować się zapis, że gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

Podstawa prawna:

art. 13 ust. 4 ustawy z  dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Ekman

Dyrektor 24iValue

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »