| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Gwarancja > Gwarancja nie obejmuje wszystkiego

Gwarancja nie obejmuje wszystkiego

Czy zdarzyło ci się zareklamować rzecz w serwisie i w odpowiedzi usłyszeć: "Gwarancja nie obejmuje takiej wady"? Jakie wówczas uprawnienia ci przysługują. Sprawdź czy możesz składać reklamacje na taki produkt.

Gwarancja

Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem woli i może być ukształtowana w różny sposób. To czy przysługuje nam żądanie usunięcia wad danego towaru lub jego wymiany z tytułu gwarancji zależy od jej treści. Słusznie, że nie przyjęto reklamacji z tytułu gwarancji, jeżeli wady bransolety zegarka nie są nią objęte.

Zobacz także: Gwarancja konsumencka – kompendium

Nie oznacza to jednak, że konsumentowi nie przysługują żadne prawa. Może on w takiej sytuacji zgłosić się do sklepu, w którym zakupiono zegarek i zareklamować go z tytułu niezgodności towaru z umową. Najlepiej uczynić to na piśmie. W pierwszej kolejności można zażądać naprawy lub wymiany zegarka. Należy przy tym zwrócić uwagę na fakt, że w tym przypadku naprawa zegarka może oznaczać wymianę samej bransolety.

Podstawa prawna:

art. 13 w zw. z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Struzik

Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »