REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Konsument - telekomunikacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Komunikat MC: Będą jednolite procedury usuwania nielegalnych treści z Internetu. Nie będzie można wykorzystywać wrażliwych danych osobowych do profilowania w celach reklamowych

Ministerstwo Cyfryzacji podało w komunikacie, że zakończyły się konsultacje projektu ustawy implementującej unijny akt o usługach cyfrowych (Digital Services Act) do krajowego porządku prawnego. Nowe przepisy mają poprawić bezpieczeństwo użytkowników w sieci, wspierać walkę z nielegalnymi treściami w internecie, a także doprecyzować kwestie dotyczących moderowania treści.

UOKiK nałożył 25 mln zł kary na T-Mobile. Reklamy operatora wprowadzały konsumentów w błąd

UOKiK nałożył ponad 25 mln zł kary na T-Mobile Polska. Chodzi o wprowadzające w błąd reklamy o ofercie pre-paid, które sugerowały, że pakiet danych jest za darmo.

Numer telefonu jak drugi PESEL, ale nie lubimy płacić za usługi [BADANIE]

Co drugi Polak uważa numer telefonu za swój drugi PESEL. W parze z powszechnością usług telekomunikacyjnych idzie jednak niechęć do płacenia za te usługi.

Prawo komunikacji elektronicznej. Rząd przyjmie projekt jeszcze w tym kwartale

Prawo komunikacji elektronicznej ma wdrożyć dyrektywę ustanawiającą Europejski kodeks łączności elektronicznej. Nowa ustawa zastąpi dotychczasowe Prawo telekomunikacyjne. Rząd zamierza przyjąć projekt PKE przygotowany w Ministerstwie Cyfryzacji jeszcze w II. kwartale tego roku.

REKLAMA

Prawo komunikacji elektronicznej i aukcja 5G najważniejsze dla branży telekomunikacyjnej w 2023 r.

Przyjęcie ustawy Prawo komunikacji elektronicznej i aukcja na częstotliwości, wykorzystywane w technologii 5G to najważniejsze wyzwania dla branży telekomunikacyjnej w 2023 r. Taka jest ocena Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.

Zwalczanie nadużyć w komunikacji elektronicznej już wkrótce

Zwalczanie nadużyć w komunikacji elektronicznej to cel projektu ustawy, który ma 14 lutego trafić pod obrady Rady Ministrów. Ustawa o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej ma penalizować takie nadużycia w komunikacji elektronicznej jak m.in. tworzenie sztucznego ruchu, CLI spoofing czy wysyłanie smishingu.

Prawo komunikacji elektronicznej. Będzie wysłuchanie publiczne

Prawo komunikacji elektronicznej będzie tematem wysłuchania publicznego. Odbędzie się ono 6 marca w Sejmie. 

Jak zwalczać spoofing?

Spoofing jest jedną z form nadużyć w komunikacji elektronicznej, którym ma przeciwdziałać ustawa o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej. Ustawa, nad projektem której pracuje rząd, nałoży na przedsiębiorców telekomunikacyjną obowiązek przeciwdziałania spoofingowi.  Jego sprawcy narażą się na odpowiedzialność karną i finansową.

REKLAMA

Spoofing, smishing i inne nadużycia w komunikacji elektronicznej będą zwalczane

Spoofing, smishing, sztuczny ruch, nieuprawniona zmiana danych adresowych. Takie pojęcia ma wprowadzić do systemu prawnego ustawa o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej, nad projektem której pracuje rząd. Co one oznaczają?

Umowa po śmierci abonenta - o czym pamiętać?

Co z umową po śmierci abonenta? Urząd Komunikacji Elektronicznej przypomina o jak najszybszym powiadomieniu operatora.

Telefony na kartę - operator powinien zwrócić niewykorzystane pieniądze

Jeżeli masz telefon na kartę (pre-paid), a upłynie ważność konta (np. wskutek braku doładowania w określonym terminie), to jako konsument powinieneś otrzymać zwrot niewykorzystanych środków na tej karcie. Składając reklamację można powołać się np. na decyzję UOKiK z 22 stycznia 2020 r.. Jeżeli Twój operator komórkowy nie chce zwrócić tych pieniędzy - zgłoś sprawę do UOKiK.

Usługi telekomunikacyjne - w życie weszły ważne zmiany w przepisach

W dniu 12.12.2018 r. w życie weszła duża nowelizacja prawa telekomunikacyjnego. Korzystne dla konsumentów zmiany precyzują przepisy dot. odstąpienia od umowy - konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni, nawet jeśli przedsiębiorca uruchomił usługi. Co więcej, zmieniają się zasady dot. SMS-ów premium - po nowelizacji prawa telekomunikacyjnego dostawca usługi premium, musi uzyskać zgodę konsumenta zanim zacznie ją świadczyć. Wprowadzona zostanie również możliwość określenia u operatora kwoty, do której wyrażasz gotowość ponoszenia wydatków na SMS-y premium - domyślna to 35 zł.

Telefon z zagranicy? Oddzwaniaj z głową - UKE ostrzega!

Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzega przed podejrzanymi telefonami z numerów międzynarodowych i oddzwanianiem na te numery - jest to oszustwo, które może skończyć się naliczeniem wysokich opłat przez operatora. Numery zagraniczne, z których dzwonią oszuści do złudzenia przypominają krajowe numery stacjonarne. Sprawdź numer i oddzwaniaj z głową!

Konsument oszukany przez konsultanta - jakie ma prawa?

Konsument , który jest przekonany, że został oszukany przez konsultanta powinien mieć możliwość odsłuchania rozmowy. Co zrobić w sytuacji, gdy operator odmawia udostępnienia nagrania?

Geobloking abonamentów cyfrowych znika czyli Netflix (i nie tylko) w całej Europie

Od 1 kwietnia 2018 r. znika geobloking abonamentów cyfrowych. Jest to dobra informacja dla osób korzystających z cyfrowych abonamentów takich jak Netflix, HBO Go, Spotify itd bowiem ci użytkownicy będą mogli korzystać z dostępu do filmów lub seriali w sieci również na wakacjach na terenie UE.

Nowe narzędzia do walki z sms-ami premium

Rząd proponuje nowe mechanizmy prawne mające na celu walkę z nadużyciami związanymi z sms-ami premium. Jednym z założeń nowelizacji jest wprowadzenie limitu 35 zł oraz możliwości całkowitej blokady tego rodzaju usług.

Abonament RTV – 2018/2019 r.

Znane są stawki opłaty za abonament RTV w 2019 r. W przyszłym roku za miesiąc korzystania z odbiornika radiofonicznego zapłacisz 7,00 zł natomiast za miesięczne korzystanie z odbiornika telewizyjnego lub telewizyjnego i radiofonicznego zapłacisz 22,70 zł. Stawki nie zmieniają się od 2016 r.

Zasady konkursów sms – wyrok sądu

Zasady konkursów sms stanowiły przedmiot prac Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Sędziowie stwierdzili, że nieprecyzyjne zasady takich konkursów stanowią praktykę niezgodną z prawem. Gwarancja udziału w konkursie sms nie może być traktowana równoznacznie z gwarancją otrzymania nagrody.

Jasne zasady konkursu smsowego

Zasady konkursu smsowego powinny być – zgodnie z wyrokiem Sądu Ochrony Konsumentów i Konkurencji – jasne i precyzyjne. Wiadomości zachęcające do udziału w konkursie sms muszą jasno, rzetelnie i wyraźnie informować, kto jest jego organizatorem, jakie są jego zasady i z jakimi kosztami się wiąże.

Ile kosztuje połączenie z infolinią?

Powszechnie dostępne środki komunikacji umożliwiają wybór dogodnej formy kontaktu, często pozwalającej zdecydowanie oszczędzić nasz czas. Jedną z takich opcji jest połączenie telefoniczne. Ale czy załatwiając sprawy przez telefon przypadkiem nie narazimy się na dodatkowe koszty? Ile powinno kosztować połączenie z infolinią?

Uważaj do kogo oddzwaniasz

Urząd Komunikacji Elektronicznej otrzymuje sygnały od abonentów oraz samych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o nowym niepokojącym zjawisku, którego skala w ostatnim czasie nabiera niepokojącego wymiaru.

Reklamacja zepsutego telefonu u operatora

Bardzo wielu konsumentów korzysta z możliwości tanie zakupu telefonu przy okazji zawierania umowy abonamentowej z operatorem komórkowym. Co jednak zrobić, gdy telefon się zepsuje? I co najważniejsze: jak go reklamować?

Kary dla operatorów za wprowadzanie w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował praktyki operatorów telekomunikacyjnych, związane z zachęcaniem konsumentów do udziału w konkursach sms-owych.

Olbrzymia kara za nierzetelny konkurs sms-owy

Aż 21 mln zł ma zapłacić Polska Telefonia Cyfrowa za nierzetelny konkurs sms-owy dla abonentów dawnej „Ery” – zdecydowała prezes UOKiKu. Spółka może jednak odwołać się do sądu.

Jak rozwiązać umowę z kablówką bez dodatkowych kosztów?

Jednostronne rozwiązanie umowy z kablówką wiąże się z koniecznością zwrotu wartości przyznanych promocji. Warto jednak wiedzieć kiedy możemy wypowiedzieć umowę operatorowi i nie ponieść żadnych dodatkowych kosztów.

Olbrzymia kara za wielką zmowę operatorów

Zmowa największych operatorów komórkowych spowodowała opóźnienie rozwoju nowych usług telekomunikacyjnych – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Najwięksi gracze niezgodnie z prawem uzgadniali sposób postępowania wobec hurtowego operatora telewizji mobilnej.

Reklamacja zawyżonego rachunku – czy trzeba go zapłacić?

W przypadku błędnego naliczenia rachunku telefonicznego abonent powinien zgłosić reklamację? Co dzieje się wtedy z rachunkiem? Czy trzeba mimo wszystko go zapłacić?

Operator nie przesłał faktury

Spora liczba abonentów ma problem z terminowym otrzymywaniem faktur od operatora. Co w takiej sytuacji zrobić? Czy operator ma prawo naliczyć karne odsetki za opóźnienie w zapłacie rachunku?

Przedterminowe zerwanie umowy z operatorem

Wiążąc się z operatorem umową na określony czas zobowiązujemy się do płacenia za świadczone usługi w tym okresie. Przedterminowe rozwiązanie umowy z kablówką może zatem oznaczać konieczność poniesienia dodatkowych kosztów.

Prawa konsumenta w usługach telekomunikacyjnych - vademecum

Co zrobić w sytuacji, gdy mamy prawny problem z operatorem? Gdzie szukać pomocy? Co konsument powinien wiedzieć o usługach telekomunikacyjnych? Przeczytaj bezpłatną poradę prawną.

Jak udowodnić, że nie zawieraliśmy umowy z konsultantem telefonicznym?

Nasz operator może umożliwić nam zmianę warunków umowy przez telefon. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy mimo odmowy na nasz adres przyjdzie potwierdzenie zawarcia umowy?

Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem telefonicznym?

Zawarcie umowy przez telefon jest prawnie dopuszczalne. Prawo telekomunikacyjnego dozwala również na zmianę warunków umowy przez telefon.

Ekspert radzi: Loterie SMS-owe naruszają zbiorowe interesy konsumentów

Sugerowanie pewności wygranej, wprowadzenie w błąd co do ceny usługi – takie zarzuty można postawić wielu loteriom SMS-owym. UOKiK takie działania uznaje za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

Operator odpowiada za przerwy w dostępie do internetu

Dostarczanie internetu odbywa się na podstawie umowy o świadczeniu usług. Dostawca internetu odpowiada więc względem swojego klienta za straty spowodowane przerwą w dostępie do sieci. Odpowiedzialność ta nie może być całkowicie wyłączona.

Czy za ponowne przyłączenie do internetu trzeba płacić?

Zaleganie z regulowaniem rachunków za dostęp do internetu może w ostateczności spowodować, że usługodawca odetnie nam dostęp do sieci. Czy jednak ma ona prawo pobierać ekstra opłatę za ponowne przyłączenie? Czy jest to niedozwolona klauzula umowna?

Konkursy SMS-owe: interwencja UKE

Urząd Komunikacji Elektronicznej zainteresował się konkursami SMS-owymi i wysłał list do operatorów telekomunikacyjnych. Urząd jest szczególnie zaniepokojony praktyką operatorów, którzy nie chcą brać żadnej odpowiedzialności za konkursy SMS-owe.

Konksurs SMS-owy ERY: komentarz redakcyjny

Sprawa konkursu SMS-owego jednego z największych polskich operatorów komórkowych jest znacznie poważniejsza, by ograniczyć ją jedynie do prostego zbadania, czy zostały naruszone prawa konsumenta.

Abonenci szykują pozew zbiorowy przeciwko sieci ERA

Abonenci, którzy czują się nabici w butelkę przez swojego operatora zamierzają wystąpić przeciwko niemu z pozwem grupowym do sądu. Sprawą konkursu SMS-owego „Czy stałeś się dzisiaj milionerem?” zainteresował się również Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Jak przenieść numer do innego operatora?

Przeniesienie numeru komórkowego do innego operatora jest bezpłatne. Wszelkie formalności załatwi za nas nowy operator, działając na podstawie udzielonego przez nas pełnomocnictwa. Przeczytaj co zrobić, by zmienić operatora.

Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem?

Obecne przepisy umożliwiają dostawcom usług telekomunikacyjnych zmianę warunków umowy zawartej z abonentem na piśmie za pomocą tzw. środków porozumiewania się na odległość. Dotyczy to w szczególności ustaleń telefonicznych między konsultantem a konsumentem.

Automatyczne przedłużenie umowy z operatorem

W wielu wzorcach umownych bardzo często operatorzy wpisują klauzulę, które automatycznie przedłużają umowę klienta, jeżeli ten nie złoży odpowiedniego oświadczenia woli. Czy to zgodne z prawem?

Mobilny Internet. Można zrezygnować, gdy brak zasięgu w domu?

Kilka miesięcy temu zawarłem umowę na Internet mobilny. Niedawno przeprowadziłem się do nowego mieszkania, w którym nie mam zasięgu. Czy w takiej sytuacji mogę zrezygnować z umowy?

Jak sprawdzić cenę Premium smsa?

Bardzo często dostęp do płatnych serwisów internetowych, czy udział w różnego rodzaju loteriach jest uzależniony od wysłania smsa. Czy jednak zawsze wiesz, ile taki sms naprawdę kosztuje?

Jak przenieść numer telefonu?

Zmiana operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru to prosta i bezpłatna usługa, która może się ograniczyć do jednej wizyty w salonie telekomunikacyjnego dostawcy.

Operator nie może rozwiązać umowy bez powiadomienia abonenta

Postanowienia umowne, w których operator rezerwuje sobie prawo do rozwiązania umownego bez wcześniejszego powiadomienia o tym klienta są niedozwolone.

Zostałem oszukany przez konsultanta telefonicznego - co robić?

Operatorzy telekomunikacyjni mogą proponować zmianę warunków umowy przez telefon. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy warunki przedstawione przez konsultanta wyglądają inaczej przy pierwszym rachunku?

Za wysoki rachunek telefoniczny – co mam zrobić?

Podstawowym krokiem każdego abonenta, któremu, jego zdaniem, operator telekomunikacyjny naliczył zawyżony rachunek powinno być żądanie przesłania bilingu.

Czy telefon komórkowy można reklamować w salonie sprzedaży?

Chciałem dokonać reklamacji telefonu komórkowego w salonie, w którym go kupiłem. Sprzedawca powiedział mi jednak, że reklamacja jest możliwa jedynie z gwarancją. Czy to prawda?

Czy zmiana oferty programowej kablówki uprawnia do wypowiedzenia umowy?

Zmiana oferty programowej stanowi zmianę treści umowy i daje abonentowi możliwość rozwiązania umowy. Przeciwne postanowienia są niedozwolone.

Szerokopasmowy internet już ogólnodostępny?

Dnia 17 lipca 2010 r. weszła w życie ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (dalej „ustawa”), której celem jest unowocześnienie gospodarki w szczególności poprzez zapewnienie dostępu do Internetu szerokopasmowego. Jest to bardzo istotne, gdyż Polska pod względem rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej i dostępu do niej, wypada nadal niekorzystnie w porównaniu z innymi państwami członkowskim Unii Europejskiej.

REKLAMA