| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Konsument - telekomunikacja

Zasady konkursów sms – wyrok sądu

Aktualizacja: 20.11.2014

Zasady konkursów sms stanowiły przedmiot prac Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Sędziowie stwierdzili, że nieprecyzyjne zasady takich konkursów stanowią praktykę niezgodną z prawem. Gwarancja udziału w konkursie sms nie może być traktowana równoznacznie z gwarancją otrzymania nagrody. »

Jasne zasady konkursu smsowego

Aktualizacja: 29.10.2014

Zasady konkursu smsowego powinny być – zgodnie z wyrokiem Sądu Ochrony Konsumentów i Konkurencji – jasne i precyzyjne. Wiadomości zachęcające do udziału w konkursie sms muszą jasno, rzetelnie i wyraźnie informować, kto jest jego organizatorem, jakie są jego zasady i z jakimi kosztami się wiąże. »

Ile kosztuje połączenie z infolinią?

Aktualizacja: 12.08.2014

Powszechnie dostępne środki komunikacji umożliwiają wybór dogodnej formy kontaktu, często pozwalającej zdecydowanie oszczędzić nasz czas. Jedną z takich opcji jest połączenie telefoniczne. Ale czy załatwiając sprawy przez telefon przypadkiem nie narazimy się na dodatkowe koszty? Ile powinno kosztować połączenie z infolinią? »

Uważaj do kogo oddzwaniasz

Aktualizacja: 26.11.2012

Urząd Komunikacji Elektronicznej otrzymuje sygnały od abonentów oraz samych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o nowym niepokojącym zjawisku, którego skala w ostatnim czasie nabiera niepokojącego wymiaru. »

Reklamacja zepsutego telefonu u operatora

Aktualizacja: 14.03.2012

Bardzo wielu konsumentów korzysta z możliwości tanie zakupu telefonu przy okazji zawierania umowy abonamentowej z operatorem komórkowym. Co jednak zrobić, gdy telefon się zepsuje? I co najważniejsze: jak go reklamować? »

Kary dla operatorów za wprowadzanie w błąd

Aktualizacja: 31.01.2012

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował praktyki operatorów telekomunikacyjnych, związane z zachęcaniem konsumentów do udziału w konkursach sms-owych. »

Olbrzymia kara za nierzetelny konkurs sms-owy

Aktualizacja: 02.01.2012

Aż 21 mln zł ma zapłacić Polska Telefonia Cyfrowa za nierzetelny konkurs sms-owy dla abonentów dawnej „Ery” – zdecydowała prezes UOKiKu. Spółka może jednak odwołać się do sądu. »

Jak rozwiązać umowę z kablówką bez dodatkowych kosztów?

Aktualizacja: 01.12.2011

Jednostronne rozwiązanie umowy z kablówką wiąże się z koniecznością zwrotu wartości przyznanych promocji. Warto jednak wiedzieć kiedy możemy wypowiedzieć umowę operatorowi i nie ponieść żadnych dodatkowych kosztów. »

Olbrzymia kara za wielką zmowę operatorów

Aktualizacja: 24.11.2011

Zmowa największych operatorów komórkowych spowodowała opóźnienie rozwoju nowych usług telekomunikacyjnych – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Najwięksi gracze niezgodnie z prawem uzgadniali sposób postępowania wobec hurtowego operatora telewizji mobilnej. »

Reklamacja zawyżonego rachunku – czy trzeba go zapłacić?

Aktualizacja: 22.11.2011

W przypadku błędnego naliczenia rachunku telefonicznego abonent powinien zgłosić reklamację? Co dzieje się wtedy z rachunkiem? Czy trzeba mimo wszystko go zapłacić? »

Operator nie przesłał faktury

Aktualizacja: 14.11.2011

Spora liczba abonentów ma problem z terminowym otrzymywaniem faktur od operatora. Co w takiej sytuacji zrobić? Czy operator ma prawo naliczyć karne odsetki za opóźnienie w zapłacie rachunku? »

Przedterminowe zerwanie umowy z operatorem

Aktualizacja: 04.11.2011

Wiążąc się z operatorem umową na określony czas zobowiązujemy się do płacenia za świadczone usługi w tym okresie. Przedterminowe rozwiązanie umowy z kablówką może zatem oznaczać konieczność poniesienia dodatkowych kosztów. »

Prawa konsumenta w usługach telekomunikacyjnych - vademecum

Aktualizacja: 02.08.2011

Co zrobić w sytuacji, gdy mamy prawny problem z operatorem? Gdzie szukać pomocy? Co konsument powinien wiedzieć o usługach telekomunikacyjnych? Przeczytaj bezpłatną poradę prawną. »

Jak udowodnić, że nie zawieraliśmy umowy z konsultantem telefonicznym?

Aktualizacja: 16.05.2011

Nasz operator może umożliwić nam zmianę warunków umowy przez telefon. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy mimo odmowy na nasz adres przyjdzie potwierdzenie zawarcia umowy? »

Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem telefonicznym?

Aktualizacja: 16.05.2011

Zawarcie umowy przez telefon jest prawnie dopuszczalne. Prawo telekomunikacyjnego dozwala również na zmianę warunków umowy przez telefon. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kłosowski

Prawnik, doradca podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »