| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Konsument - telekomunikacja

Ekspert radzi: Loterie SMS-owe naruszają zbiorowe interesy konsumentów

Aktualizacja: 09.03.2011

Sugerowanie pewności wygranej, wprowadzenie w błąd co do ceny usługi – takie zarzuty można postawić wielu loteriom SMS-owym. UOKiK takie działania uznaje za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. »

Operator odpowiada za przerwy w dostępie do internetu

Aktualizacja: 08.03.2011

Dostarczanie internetu odbywa się na podstawie umowy o świadczeniu usług. Dostawca internetu odpowiada więc względem swojego klienta za straty spowodowane przerwą w dostępie do sieci. Odpowiedzialność ta nie może być całkowicie wyłączona. »

Czy za ponowne przyłączenie do internetu trzeba płacić?

Aktualizacja: 14.02.2011

Zaleganie z regulowaniem rachunków za dostęp do internetu może w ostateczności spowodować, że usługodawca odetnie nam dostęp do sieci. Czy jednak ma ona prawo pobierać ekstra opłatę za ponowne przyłączenie? Czy jest to niedozwolona klauzula umowna? »

Konkursy SMS-owe: interwencja UKE

Aktualizacja: 10.02.2011

Urząd Komunikacji Elektronicznej zainteresował się konkursami SMS-owymi i wysłał list do operatorów telekomunikacyjnych. Urząd jest szczególnie zaniepokojony praktyką operatorów, którzy nie chcą brać żadnej odpowiedzialności za konkursy SMS-owe. »

Abonenci szykują pozew zbiorowy przeciwko sieci ERA

Aktualizacja: 09.02.2011

Abonenci, którzy czują się nabici w butelkę przez swojego operatora zamierzają wystąpić przeciwko niemu z pozwem grupowym do sądu. Sprawą konkursu SMS-owego „Czy stałeś się dzisiaj milionerem?” zainteresował się również Urząd Komunikacji Elektronicznej. »

Konksurs SMS-owy ERY: komentarz redakcyjny

Aktualizacja: 09.02.2011

Sprawa konkursu SMS-owego jednego z największych polskich operatorów komórkowych jest znacznie poważniejsza, by ograniczyć ją jedynie do prostego zbadania, czy zostały naruszone prawa konsumenta. »

Jak przenieść numer do innego operatora?

Aktualizacja: 08.02.2011

Przeniesienie numeru komórkowego do innego operatora jest bezpłatne. Wszelkie formalności załatwi za nas nowy operator, działając na podstawie udzielonego przez nas pełnomocnictwa. Przeczytaj co zrobić, by zmienić operatora. »

Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem?

Aktualizacja: 18.07.2011

Obecne przepisy umożliwiają dostawcom usług telekomunikacyjnych zmianę warunków umowy zawartej z abonentem na piśmie za pomocą tzw. środków porozumiewania się na odległość. Dotyczy to w szczególności ustaleń telefonicznych między konsultantem a konsumentem. »

Automatyczne przedłużenie umowy z operatorem

Aktualizacja: 16.11.2010

W wielu wzorcach umownych bardzo często operatorzy wpisują klauzulę, które automatycznie przedłużają umowę klienta, jeżeli ten nie złoży odpowiedniego oświadczenia woli. Czy to zgodne z prawem? »

Mobilny Internet. Można zrezygnować, gdy brak zasięgu w domu?

Aktualizacja: 04.11.2010

Kilka miesięcy temu zawarłem umowę na Internet mobilny. Niedawno przeprowadziłem się do nowego mieszkania, w którym nie mam zasięgu. Czy w takiej sytuacji mogę zrezygnować z umowy? »

Jak sprawdzić cenę Premium smsa?

Aktualizacja: 04.11.2010

Bardzo często dostęp do płatnych serwisów internetowych, czy udział w różnego rodzaju loteriach jest uzależniony od wysłania smsa. Czy jednak zawsze wiesz, ile taki sms naprawdę kosztuje? »

Jak przenieść numer telefonu?

Aktualizacja: 03.11.2010

Zmiana operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru to prosta i bezpłatna usługa, która może się ograniczyć do jednej wizyty w salonie telekomunikacyjnego dostawcy. »

Operator nie może rozwiązać umowy bez powiadomienia abonenta

Aktualizacja: 28.02.2011

Postanowienia umowne, w których operator rezerwuje sobie prawo do rozwiązania umownego bez wcześniejszego powiadomienia o tym klienta są niedozwolone. »

Zostałem oszukany przez konsultanta telefonicznego - co robić?

Aktualizacja: 06.10.2010

Operatorzy telekomunikacyjni mogą proponować zmianę warunków umowy przez telefon. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy warunki przedstawione przez konsultanta wyglądają inaczej przy pierwszym rachunku? »

Za wysoki rachunek telefoniczny – co mam zrobić?

Aktualizacja: 05.10.2010

Podstawowym krokiem każdego abonenta, któremu, jego zdaniem, operator telekomunikacyjny naliczył zawyżony rachunek powinno być żądanie przesłania bilingu. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Minka .pl

oferuje ekologiczne tapety ścienne drukowane w technologii lateksowej HP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »