| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Za wysoki rachunek telefoniczny – co mam zrobić?

Za wysoki rachunek telefoniczny – co mam zrobić?

Podstawowym krokiem każdego abonenta, któremu, jego zdaniem, operator telekomunikacyjny naliczył zawyżony rachunek powinno być żądanie przesłania bilingu.

O tym, czy wystawiony nam rachunek został rzeczywiście zawyżony, będziemy mogli przekonać się dokładnie analizując biling telefoniczny. W tym celu należy skontaktować się z operatorem i poprosić o przesłanie stosownego wykazu połączeń.

Takie czynności mają przede wszystkim na celu uzasadnienie reklamacji, którą będzie można sporządzić na tej podstawie.

Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja

Prawo telekomunikacyjne daje każdemu abonentowi możliwość złożenia reklamacji. Operatorzy świadczący publicznie dostępne usługi telekomunikacyjne są zobowiązani do jej rozpatrzenia. Oznacza to, że w sytuacji, gdy niezadowolony abonent wniesie skargę, po stronie przedsiębiorstwa zachodzi obowiązek przyjęcia jej, oceny zasadności oraz pisemnej odpowiedzi osobie reklamującej.

Termin na to przewidziany wynosi 30 dni od złożenia. Jeżeli więc w tym czasie nasza reklamacja nie zostanie rozpatrzona, wtedy też zostaje uznana za uwzględnioną.

Wnosząc reklamację zadbaj o potwierdzenie daty wpływu skargi. Pozwoli to ustalić początek oraz koniec biegu terminu do odpowiedzi na reklamację.

Sama reklamacja powinna być złożona w formie pisemnej. Niemniej jednak można również złożyć ją ustnie, a nawet telefonicznie. W takiej sytuacji osoba reprezentująca dostawcę powinna pisemnie potwierdzić jej przyjęcie.

Zobacz również: Jak napisać reklamację usługi telekomunikacyjnej?

Jeśli Operator uzna Twoją reklamację, sprawa jest zakończona. W przeciwnym razie pozostaje Ci jeszcze dochodzenie Twoich roszczeń w ramach postępowań mediacyjnych lub przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Zobacz również: Sąd polubowny: gdzie się odbędzie rozprawa przeciwko operatorowi?

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Fundusz Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF

United Nations Children’s Fund

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »