| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Zostałem oszukany przez konsultanta telefonicznego - co robić?

Zostałem oszukany przez konsultanta telefonicznego - co robić?

Operatorzy telekomunikacyjni mogą proponować zmianę warunków umowy przez telefon. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy warunki przedstawione przez konsultanta wyglądają inaczej przy pierwszym rachunku?

Prawo telekomunikacyjne daje operatorom telekomunikacyjnym możliwość proponowania swoim klientom nowych promocji, celem zmiany warunków umowy. W takiej sytuacji godząc się na warunki przedstawione w rozmowie telefonicznej możemy zgodzić się na inną taryfę, czy też dodatkowe usługi.

Nie zawsze jednak taka umowa może być dla nas korzystna. Czasami może nawet dochodzić do sytuacji, w której warunki umowy przedstawione przez konsultanta zupełnie inaczej wyglądają w momencie, gdy dostaniemy pierwszy rachunek.

Przykładów można poszukać na naszym forum, gdzie użytkownicy żalą się, że zamiast wysokiego rabatu otrzymali znacznie mniejszy. Co zrobić w takiej sytuacji?

Zadaj pytanie: Forum konsumenta

Jak zostało to już stwierdzone powyżej operatorzy mogą zawierać z klientami umowy przez telefon, co wyraźnie umożliwia Prawo telekomunikacyjne. Jednocześnie jednak nakłada na operatora obowiązki, dzięki którym abonenci będą lepiej chronieni oraz łatwiej będzie im dochodzić swoich roszczeń.

Zgodnie z art. 56 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego w przypadku zmiany warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość (w tym telefonicznie), dostawca usługi ma obowiązek utrwalić oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i przechowywać je przez okres 12 miesięcy.

Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja

Jednocześnie dostawca obowiązany jest potwierdzić na piśmie abonentowi fakt złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy, zakres takiej zmiany oraz termin wprowadzenia zmian w życie.

Gdy otrzymasz pisemne potwierdzenie zmiany warunków umowy, przejrzyj treść postanowień i sprawdź, czy są zgodne z tym co ustaliłeś z konsultantem.

Potwierdzenie na piśmie powinno być dostarczone do abonenta w umówionym terminie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia zlecenia zmiany warunków umowy.

Zobacz również serwis: Umowy

Zawarcie umowy przez telefon jest zawarciem umowy na odległość, z czym wiąże się dodatkowe uprawnienie abonenta. Może on bowiem odstąpić od zmiany w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia umowy.

Odstąpienie takie może nastąpić bez podawania przyczyn.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marta Kwiatkowska-Cylke

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »