| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Zostałem oszukany przez konsultanta telefonicznego - co robić?

Zostałem oszukany przez konsultanta telefonicznego - co robić?

Operatorzy telekomunikacyjni mogą proponować zmianę warunków umowy przez telefon. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy warunki przedstawione przez konsultanta wyglądają inaczej przy pierwszym rachunku?

Prawo telekomunikacyjne daje operatorom telekomunikacyjnym możliwość proponowania swoim klientom nowych promocji, celem zmiany warunków umowy. W takiej sytuacji godząc się na warunki przedstawione w rozmowie telefonicznej możemy zgodzić się na inną taryfę, czy też dodatkowe usługi.

Nie zawsze jednak taka umowa może być dla nas korzystna. Czasami może nawet dochodzić do sytuacji, w której warunki umowy przedstawione przez konsultanta zupełnie inaczej wyglądają w momencie, gdy dostaniemy pierwszy rachunek.

Przykładów można poszukać na naszym forum, gdzie użytkownicy żalą się, że zamiast wysokiego rabatu otrzymali znacznie mniejszy. Co zrobić w takiej sytuacji?

Zadaj pytanie: Forum konsumenta

Jak zostało to już stwierdzone powyżej operatorzy mogą zawierać z klientami umowy przez telefon, co wyraźnie umożliwia Prawo telekomunikacyjne. Jednocześnie jednak nakłada na operatora obowiązki, dzięki którym abonenci będą lepiej chronieni oraz łatwiej będzie im dochodzić swoich roszczeń.

Zgodnie z art. 56 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego w przypadku zmiany warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość (w tym telefonicznie), dostawca usługi ma obowiązek utrwalić oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i przechowywać je przez okres 12 miesięcy.

Zobacz również serwis: Konsument - telekomunikacja

Jednocześnie dostawca obowiązany jest potwierdzić na piśmie abonentowi fakt złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy, zakres takiej zmiany oraz termin wprowadzenia zmian w życie.

Gdy otrzymasz pisemne potwierdzenie zmiany warunków umowy, przejrzyj treść postanowień i sprawdź, czy są zgodne z tym co ustaliłeś z konsultantem.

Potwierdzenie na piśmie powinno być dostarczone do abonenta w umówionym terminie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia zlecenia zmiany warunków umowy.

Zobacz również serwis: Umowy

Zawarcie umowy przez telefon jest zawarciem umowy na odległość, z czym wiąże się dodatkowe uprawnienie abonenta. Może on bowiem odstąpić od zmiany w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia umowy.

Odstąpienie takie może nastąpić bez podawania przyczyn.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Rozwodowa DIVORCED

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »