| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Mobilny Internet. Można zrezygnować, gdy brak zasięgu w domu?

Mobilny Internet. Można zrezygnować, gdy brak zasięgu w domu?

Kilka miesięcy temu zawarłem umowę na Internet mobilny. Niedawno przeprowadziłem się do nowego mieszkania, w którym nie mam zasięgu. Czy w takiej sytuacji mogę zrezygnować z umowy?

Nie. W odróżnieniu do stacjonarnego dostępu do usług (telefon, internet), usługa telefoniczna w sieci ruchomej (telefon komórkowy) czy mobilny dostęp do sieci (mobilny internet) umożliwia Abonentowi korzystanie z usług, wykonywania połączeń telefonicznych, przesyłania danych z dowolnego miejsca - w zasięgu sieci operatora.

Innymi słowy nie można żądać od operatora dostępu do internetu w każdym miejscu kraju, jako że obszar odpowiedzialności umownej operatora ograniczają możliwości techniczne jego oraz jego sieci. Dostawcy usług telekomunikacyjnych świadczą taką usługę właśnie w tych ramach.

Zobacz serwis: Konsument - telekomunikacja

Tym samym operatorzy nie gwarantują 100 proc. pokrycia zasięgiem całego obszaru, na którym świadczą swoje usługi.

Dostęp "mobilny” oznacza, iż nie jest to dostęp przypisany do konkretnej lokalizacji, zatem w przypadku, gdy zasięg jest niedostateczny do świadczenia/korzystania z usługi w jednym miejscu, nie oznacza to, iż w innym miejscu świadczenie usług będzie niemożliwe. Tym samym np. brak zasięgu w miejscu naszego zamieszkania, nie jest podstawą do rozwiązania umowy z operatorem bez negatywnych konsekwencji.

Zanim zawrzesz umowę z operatorem o świadczenie usługi mobilnego Internetu rozważ, czy w miejscach w których masz zamiar najczęściej z niego korzystać, operator posiada zasięg.

Odpowiedzialność operatora będzie zatem istniała w sytuacjach, gdy świadczenie usługi nie wykracza poza jego możliwości techniczne oraz jego zasięg.

W sytuacji, gdy przedsiębiorstwo świadczące usługi telekomunikacyjne nienależycie wykonuje usługi, nie wykonuje ich wcale możliwe jest domaganie się odszkodowania.

Może być ono dochodzone poprzez reklamację. Prawo telekomunikacyjne obowiązuje każdego dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych do jej rozpatrzenia. Oznacza to, że w sytuacji, gdy niezadowolony abonent wniesie skargę, po stronie przedsiębiorstwa zachodzi obowiązek przyjęcia jej, oceny zasadności oraz pisemnej odpowiedzi osobie reklamującej.

Przeczytaj: Jak napisać reklamację usługi telekomunikacyjnej?

Termin na to przewidziany wynosi 30 dni od złożenia. Jeżeli więc w tym czasie nasza reklamacja nie zostanie rozpatrzona, wtedy też zostaje uznana za uwzględnioną.

Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marta Kosińska

ekspert rynku nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »