| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Jak przenieść numer do innego operatora?

Jak przenieść numer do innego operatora?

Przeniesienie numeru komórkowego do innego operatora jest bezpłatne. Wszelkie formalności załatwi za nas nowy operator, działając na podstawie udzielonego przez nas pełnomocnictwa. Przeczytaj co zrobić, by zmienić operatora.

Przeniesienie numeru do nowego dostawcy usług następuje na pisemny wniosek zainteresowanego abonenta. Wniosek składany jest na formularzu dostępnym w punktach obsługi klienta operatorów lub na ich stronach internetowych. Do wniosku o przeniesienie, abonent dołącza oświadczenie

Do wniosku o przeniesienie abonent może dołączyć pełnomocnictwo dla nowego operatora do przeprowadzenia czynności związanych z przeniesieniem numeru (wypowiedzenie w imieniu abonenta umowy z dotychczasowym dostawcą usług). Na podstawie tego pełnomocnictwa operator będzie mógł w imieniu abonenta dokonać czynności niezbędnych do przeniesienia numeru.

Zobacz serwis: Konsument - telekomunikacja

Nowy dostawca usług rozpatruje wniosek abonenta w terminie:

  • 6 godzin roboczych, gdy przyszły abonent składa wniosek osobiście, w jednostce organizacyjnej nowego dostawcy usług,
  • 3 dni roboczych, jeżeli przyszły abonent składa wniosek w inny sposób.

Z chwilą potwierdzenia możliwości przeniesienia numeru, nowy dostawca usług zawiera z abonentem umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Umowa powinna określać termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego operatora, zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.

Przeniesienie numeru następuje z dniem rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z dotychczasowym dostawcą usług.

Przeniesienie numeru nastąpi z chwilą rozwiązania umowy z dotychczasowym operatorem. Umowa z nowym usługodawcą powinna określać termin rozpoczęcia świadczenia usług, zgodny z terminem rozwiązania poprzedniej umowy.

Zobacz: Za wysoki rachunek telefoniczny - co robić?

Na wyraźne żądanie abonenta zawarte w oświadczeniu, przeniesienie numeru następuje w terminie 1 dnia roboczego od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.

Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie operatora jest bezpłatne.

W sytuacji problemów z przeniesieniem numerów należy kontaktować się z  Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Monika Chylińska

Architekt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »