| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem telefonicznym?

Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem telefonicznym?

Zawarcie umowy przez telefon jest prawnie dopuszczalne. Prawo telekomunikacyjnego dozwala również na zmianę warunków umowy przez telefon.

Zgodnie z polskim prawem dopuszczalne jest zawarcie umowy przez telefon. W życiu codziennym mamy taką możliwość bardzo często. Co jakiś czas odbieramy telefony od konsultantów sieci komórkowych, którzy to proponują nam nowe promocje, „dodatkowe minuty”, „darmowe sms-y”, czy też inne „nowe pakiety”.

W takiej sytuacji powinniśmy być niezwykle ostrożni. Zgodnie z art. 56 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego dostawca usług (np. operator komórkowy) może umożliwić nam zmianę warunków umowy zawartej na piśmie (umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych) za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Oznacza to, że możliwa będzie zmiana obowiązującej umowy, czy to w postaci nowych pakietów, czy dodatkowych minut.

Czy jednak zawsze takie zawieranie umowy jest korzystne? Przykłady z naszego forum pokazują, że nie. „Zadzwonił do mnie konsultant jednej z firm telekomunikacyjnych proponując zmianę warunków umowy. Były korzystne, więc się zgodziłem. Po podpisaniu umowy okazało się, że są one inne, gorsze od tych, które mi zaproponowano” pisze nasz użytkownik.

Zobacz: Forum Konsument i umowy

Takie sytuacje niestety mają miejsce. Czy jednak powinniśmy unikać rozmów z konsultantami telefonicznymi? Odpowiedź jest negatywna. Przy zmianie umowy z naszym operatorem za pośrednictwem konsultanta telefonicznego mamy kilka możliwości zadbania o nasze prawa i interesy.

Po pierwsze zgodnie z powołanym przepisem operator ma obowiązek potwierdzić abonentowi na piśmie fakt złożenia przez niego oświadczenia woli w sprawie zmiany warunków umowy, także zakresu i terminu wprowadzenia zmian. Takie pismo powinno być przekazane abonentowi w terminie z nim ustalonym, lecz nie później, niż w ciągu 30 dni.

Zobacz: Automatyczne przedłużenie umowy z operatorem

Abonent wtedy będzie mógł zapoznać się z warunkami zaakceptowanej nowej treści umowy. Jeżeli okaże się że jest inna od tej jaką przedstawił nam konsultant, będziemy mogli odstąpić od umowy w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia. Takie odstąpienie będzie możliwe również wtedy, gdy treść zmian zgadza się z tym, co przedstawił konsultant. Odstąpienie od umowy jest bowiem dopuszczalne z każdego powodu, a abonent nie musi nawet podawać przyczyn.

Oprócz tego operator ma obowiązek utrwalać zapis naszej rozmowy z konsultantem i przechowywać ją przez 12 miesięcy.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Adwokat Marta Kawecka Właściciel portalu LegalnaBudowa.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »