| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Prawa konsumenta w usługach telekomunikacyjnych - vademecum

Prawa konsumenta w usługach telekomunikacyjnych - vademecum

Co zrobić w sytuacji, gdy mamy prawny problem z operatorem? Gdzie szukać pomocy? Co konsument powinien wiedzieć o usługach telekomunikacyjnych? Przeczytaj bezpłatną poradę prawną.

Rozmowy z konsultantami

Operatorzy telekomunikacyjny mają możliwość oferowania swoim klientom przeróżne promocje, przedłużenie umowy, czy nowe usługi. Zgodnie z art. 56 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego dostawca usług może bowiem umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. W praktyce oznacza to, że abonenci będą mogli zawrzeć umowę dotyczącą np. nowej promocji bez konieczności udania się do salonu operatora.

Co jednak wynika z tego i jakie niebezpieczeństwa się z tym wiążą? Co może zrobić konsument, jeżeli operator wysyła rachunki za usługi na świadczenie których się nie zgodziliśmy?

Zobacz: Zawarcie umowy przez telefon z konsultantem

Zobacz: Co warto wiedzieć o umowie zawieranej z konsultantem?

Zobacz: Jak udowodnić, że nie zawieraliśmy umowy z konsultantem?

Przeniesienie numeru

Jeszcze kilka lat temu rezygnacja z usług jednego operatora telefonicznego na rzecz drugiego wiązała się z kłopotliwą koniecznością zmiany numeru. Od jakiegoś czasu możliwe jest przeniesienie do innego operatora z zachowaniem obecnego numeru. Jak wygląda procedura? Co trzeba zrobić, by przenieść numer telefonu?

Zobacz: Jak przenieść numer do innego operatora?

Jakie klauzul umownych się wystrzegać?

Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych to częste „siedlisko” niedozwolonych klauzul umownych, które są systematycznie likwidowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jakich klauzule są niedozwolone? Czy operator może stosować postanowienia, które prowadzą do automatycznego przedłużenia naszej umowy? Czy może się uwolnić od odpowiedzialności za brak połączenia z Internetem?

Zobacz: Automatyczne przedłużenie umowy z operatorem

Zobacz: Operator odpowiada za przerwy w dostępie do internetu

Zobacz: Mobilny Internet: czy można zrezygnować gdy brak zasięgu w domu?

Zobacz: Czy za ponowne przyłączenie do sieci trzeba płacić?

Spór z operatorem

Nie we wszystkich aspektach jakość oferowanych w Polsce usług telekomunikacyjnych jest zadawalająca. Jakie zatem prawa mamy w przypadku sporu z operatorem? Co zrobić w sytuacji, gdy dostaniem zbyt duży rachunek za telefon?

Zobacz: Za wysoki rachunek telefoniczny: co można zrobić?

Zobacz: Niewykonanie umowy przez operatora telekomunikacyjnego

Czy operator ma obowiązek zawrzeć z nami umowę? Kiedy i jaki operator ma taki obowiązek? Jakich umów to dotyczy? Czego możemy się domagać

Zobacz: Odszkodowanie od operatora telekomunikacyjnego za niezawarcie umowy

Zobacz: Operator telewizji kablowej odmawia połączenia

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Edyta Grymel

Prawnik, specjalista prawa rodzinnego i gospodarczego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »