| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Konsument - telekomunikacja

Czy telefon komórkowy można reklamować w salonie sprzedaży?

Aktualizacja: 05.10.2010

Chciałem dokonać reklamacji telefonu komórkowego w salonie, w którym go kupiłem. Sprzedawca powiedział mi jednak, że reklamacja jest możliwa jedynie z gwarancją. Czy to prawda? »

Czy zmiana oferty programowej kablówki uprawnia do wypowiedzenia umowy?

Aktualizacja: 24.09.2010

Zmiana oferty programowej stanowi zmianę treści umowy i daje abonentowi możliwość rozwiązania umowy. Przeciwne postanowienia są niedozwolone. »

Szerokopasmowy internet już ogólnodostępny?

Aktualizacja: 08.09.2010

Dnia 17 lipca 2010 r. weszła w życie ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (dalej „ustawa”), której celem jest unowocześnienie gospodarki w szczególności poprzez zapewnienie dostępu do Internetu szerokopasmowego. Jest to bardzo istotne, gdyż Polska pod względem rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej i dostępu do niej, wypada nadal niekorzystnie w porównaniu z innymi państwami członkowskim Unii Europejskiej. »

Ceny roamingu w Unii Europejskiej pozostaną bez zmian

Aktualizacja: 19.07.2010

W dniu 8 czerwca 2010 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej „ETS”) wydał wyrok, w którym stwierdził, iż rozporządzenie wspólnotowe dotyczące roamingu jest ważne, a tym samym, że Wspólnota była uprawniona do ustanowienia limitów opłat pobieranych przez operatorów telefonii komórkowej za połączenia roamingowe zarówno w rozliczeniach pomiędzy operatorami, jak i naliczanych użytkownikom telefonów. »

Jak rozwiązać umowę z operatorem?

Aktualizacja: 03.11.2011

Masz telefon komórkowy u jednego z operatorów, ale chcesz rozwiązać umowę? Tutaj dowiesz się co należy zrobić. »

Czy neostrada wchodzi w skład usługi powszechnej

Aktualizacja: 25.06.2010

Telekomunikacja Polska odmówiła mi podłączenia neostrady z powodu braku warunków technicznych. Czy może tak postąpić skoro świadczy usługę powszechną? »

Od 1 lipca nowe stawki maksymalne roamingu

Aktualizacja: 23.06.2010

Zabierając telefon komórkowy na wakacyjne wojaże po Unii Europejskiej warto poznać zasady roamingu. Od roku operatorzy obowiązkowo nasze rozmowy rozliczają w systemie sekundowym, a opłaty nie mogą być większe od stawek maksymalnych, obowiązujących w UE. Od 1 lipca 2010 r. będą one niższe. »

Co zrobić gdy operator nie podłączył Internetu

Aktualizacja: 23.07.2010

Zawarłem umowę z jednym z operatorów o przyłączeniu do sieci internetowej. Jednak od miesiąca, pomimo ponagleń, nadal nie została uruchomiona usługa. Co mam zrobić w takiej sytuacji? »

Ograniczenie odpowiedzialności operatora

Aktualizacja: 31.01.2011

Umowy z operatorem o dostęp do Internetu często zawierają pewne pułapki. Najczęściej dotyczą one swobodnej interpretacji umowy tylko przez przedsiębiorcę albo ograniczenie w dochodzeniu odszkodowania za przerwy w usłudze. »

TP likwiduje białe plamy na mapie połączeń internetowych

Aktualizacja: 22.04.2010

Największy polski operator telekomunikacyjny – TP SA zainwestuje w infrastrukturę w gminach, które stanowią białe plamy na internetowej mapie Polski. »

Jak rozstrzygnąć spór z operatorem

Aktualizacja: 22.04.2010

Jeżeli reklamacja nie przyniesie efektu, spór z operatorem można rozstrzygnąć za pomocą sądu polubownego przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej. »

Sąd podtrzymuje karę dla TP SA

Aktualizacja: 12.04.2010

Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał karę dla Telekomunikacji Polskiej, nałożoną przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Polski operator zapłaci 33 mln zł. »

Zawarcie umowy przez telefon z konsultantem

Aktualizacja: 08.04.2010

Coraz częściej abonenci są kuszeni nowymi ofertami usług telekomunikacyjnych przez telefonicznych konsultantów. Co w sytuacji gdy warunki nowej umowy są inne od tych, na które się zgodziliśmy? »

Wyrok w sprawie TP S.A. – sprzedaż łączona TP sprzeczna z prawem UE

Aktualizacja: 19.07.2011

Dnia 11 marca 2010 r. Europejski Trybunał Sprawiedliwości zajął się sprawą mającą bezpośredni związek z Polską i wydał wyrok w sprawie uzależniania przez Telekomunikację Polską  zawarcia umowy o świadczeniu usług szerokopasmowego dostępu do Internetu „neostrada tp” od zawarcia umowy o świadczenie usługi telefonicznej (sygn. sprawy: C-522/08). »

Koniec z wyłączaniem telefonu za niezapłacony rachunek

Aktualizacja: 17.03.2010

Telefon jest dobrem cywilizacyjnym, a pozbawienie możliwości korzystania z tego dobra może mieć jedynie wyjątkowy charakter - uznał Sąd Antymonopolowy. Dla operatorów oznacza to, że nie będą mogli odciąć abonenta za niezapłacony rachunek – pisze w środę Dziennik Gazeta Prawna. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Roland Szymczykiewicz

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »