| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Brak odpowiedzi na reklamację

Brak odpowiedzi na reklamację

Ostatnio złożyłam reklamację dotyczącą rachunku telefonicznego. Minął już miesiąc, a ja nadal nie otrzymałam odpowiedzi. Co w takiej sytuacji powinnam zrobić? Czy w przypadku braku odpowiedzi na reklamację uznaje się, że została ona pozytywnie rozpatrzona?

Brak odpowiedzi na reklamacje w terminie 30 dni oznacza, że roszczenia uznaje się za uzasadnione. Nie ma potrzeby dalszego udowadniania, że reklamacja była słusznie złożona. Następny po rozpatrzeniu reklamacji termin wiążący operatora to 30 dni na rozliczenie się z konsumentem. dlatego, gdy minie 30 dni od złożenia reklamacji i nie otrzymamy odpowiedzi, należy pisemnie, listem poleconym, zwrócić się do operatora z wezwaniem do zapłaty, wskazując ustawowy termin 30 dni na zwrot nadpłaconej kwoty oraz adres pocztowy lub numer konta do przelewu. Jeżeli sporna kwota nie była opłacona, należy wezwać operatora do wystawienia faktury korygującej.

Jeżeli w trakcie rozpatrywania reklamacji wyłączono abonentowi telefon, a następnie uznano jego reklamację lub nie udzielono mu odpowiedzi w ustawowym terminie, ma on prawo do odszkodowania zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, a ponadto do zwrotu części abonamentu. Te roszczenia należy dołączyć do żądania włączenia telefonu i przesłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres operatora.

Zobacz również: Co powinna zawierać reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Okres ten wynosi 2 lub 3 lata, w zależności od rodzaju roszczenia. Roszczenie o zapłatę abonamentu i innych świadczeń okresowych, czyli takich, które abonent opłaca co miesiąc, niezależnie od tego czy wykonuje połączenia, przedawnia się z upływem 3 lat. Dla każdego miesiąca bieg przedawnienia abonamentu rozpoczyna się z dniem płatności faktury za dany miesiąc. Podobnie roszczenie o zapłatę kar umownych zastrzeżonych w regulaminie przedawnia się z upływem 3 lat. Roszczenia o zapłatę za wykonane połączenia przedawniają się z upływem 2 lat. W tym samym terminie przedawniają się roszczenia z tytułu wykonanego montażu lub instalacji.

Zobacz również: Instalacje telekomunikacyjne w każdym nowym domu

Podstawa prawna:

ustawa z dnia z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Izabela Żurkowska-Mróz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »