| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Odłączony telefon

Odłączono mi telefon za niezapłacony rachunek. Było to zwykłe przeoczenie ok.2 miesięcy od wystawienia rachunku. Czy po tak krótkim okresie czasu zalegania z opłatą, operator ma prawo odłączyć abonenta od usługi? Czy mam prawo żądać wykazu połączeń? Moim zdaniem rachunek znacznie przekracza kwotę, którą ”wydzwoniłam”.

W ramach wstępu dodam, iż obowiązek instalacji linii abonenckiej ma „przedsiębiorca wyznaczony”. Jest to przedsiębiorca, którego w danym regionie wyznaczył Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Jeżeli taki operator nie został określony przez UKE, rolę „przedsiębiorcy wyznaczonego” pełni TP SA. Aby dowiedzieć się, czy prośbę o założenie telefonu skierować do TP SA, czy do innego operatora, należy skontaktować się z UKE, który ma oddziały w każdym województwie.

Jeżeli zalegamy z płatnością przez okres co najmniej miesiąca, operator może ograniczyć świadczenie usług. Oznacza to, że zablokowane są połączenia wychodzące poza tymi, które nie powiększają zadłużenia. Pomimo ograniczenia konsument musi mieć możliwość odbierania połączeń oraz dzwonienia na numery bezpłatne, zwłaszcza na numery alarmowe. Po upływie pełnego okresu rozliczeniowego (zazwyczaj miesiąc) operator przesyła wezwanie do zapłaty z terminem co najmniej 15 dni. Jeśli termin ten upłynie, a faktury nie zostaną zapłacone, operator ma prawo rozwiązać umowę z winy abonenta.

Operator nie może odłączyć jakichkolwiek usług przed zakończeniem postępowania reklamacyjnego, jeśli reklamacja dotyczyła wysokości faktury. Telefonia komórkowa nie jest objęta opisanymi powyżej regulacjami. Postanowienia dotyczące ograniczenia świadczenia usług i rozwiązania umowy określone są w regulaminach świadczenia usług, będących załącznikami do umowy. Rozwiązania te są często podobne do wyżej opisanych, ale należy przeczytać regulamin, żeby mieć pewność co do swoich uprawnień.

Podstawowy wykaz połączeń znajduje się na fakturze. Jeśli jest on niewystarczający, mamy prawo żądać szczegółowego wykazu wykonanych połączeń za okresy rozliczeniowe do 12 miesięcy wstecz. Cena wykazu połączeń musi być określona w cenniku. Jeżeli otrzymujemy billing związany ze złożoną reklamacją, która następnie zostaje uwzględniona, dostawca usług nie może obciążyć nas tą opłatą. Szczegółowy wykaz połączeń można zamówić na stałe, aby otrzymywać go co miesiąc wraz z rachunkiem.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Gargas

Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »