| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Brak dostępu do Internetu

Brak dostępu do Internetu

W kwietniu wyjechałem za granicę. Gdy wróciłem okazało się, że mam odcięty dostęp do Internetu. Po dokładnym przejrzeniu zaległej korespondencji  nie zauważyłem w niej upomnienia dotyczącego niezapłaconej faktury. W biurze obsługi klienta poinformowano mnie, że muszę zapłacić zaległe opłaty z odsetkami i uregulować należność za ponowne podłączenie. Czy operator nie powinien mnie najpierw poinformować o zaległościach?

To prawda. Przedsiębiorca, z którym zawarta była umowa o dostęp do internetu zanim odetnie dostępu do sieci ma obowiązek wysłać upomnienie do konsumenta. W nim powinna być wskazana kwota zaległości i termin, w jakim należy ją uregulować. Jeżeli po wezwaniu do zapłaty klient nie zapłaci należności we wskazanym terminie przedsiębiorcy przysługuje prawo do żądania odsetek za czas opóźnienia, nawet jeżeli nie poniósł on żadnej szkody i chociażby opóźnienie było następstwem okoliczności, za które dłużnik, czyli konsument odpowiedzialności nie ponosi.

Natomiast konieczność uiszczenia dodatkowej opłaty za ponowne podłączenie do Internetu wydaje się być bezpodstawna. Nawet jeśli w umowie dotyczącej korzystania z sieci internetowej znalazł się zapis przewidujący takie świadczenie, to stanowi on zakazaną klauzulę umowną i konsument nie musi go respektować.

Podstawa prawna:

art. 101 ust. 4 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Filipczak-Zawadzka

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »