| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Jak walczyć z niechcianą korespondencją

Jak walczyć z niechcianą korespondencją

Przez wysyłanie reklam, ofert, informacji handlowych, których nie zamawiałem i nie zgadzałem się na przesłanie, ciągle mam zapchaną skrzynkę pocztową. Podobno jest to zabronione. Czy ze spamem można w jakiś sposób walczyć?

Zgadza się, że przesyłanie niezamówionych informacji handlowych posługując się przy tym pocztą elektroniczną jest spamem.

Trzeba zaznaczyć, że podmiot, który takie działania wykonuje nie tylko wysyła propozycje zawarcia umowy do konsumenta, od którego zgody na to nie uzyskał, to również bezprawnie wykorzystuje dane osobowe konsumenta. Z tego powodu może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej. Za rozsyłanie spamu grozi bowiem kara grzywny. Pokrzywdzony musi w tym celu złożyć wniosek.

Zanim jednak to nastąpi osoba, która nie chce otrzymywać niechcianej korespondencji, może zażądać od firmy, od której ją dostaje, aby zaprzestała przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Podstawa prawna:

  • art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204 z późn. zm.);
  • art. 32 ust. 1 pkt. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. nr 133, poz. 883 z późn. zm.).
reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Integral Collections

Dział Bibby Financial Services Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »