| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Jak skutecznie zakwestionować za duży rachunek za telefon

Jak skutecznie zakwestionować za duży rachunek za telefon

Mam pewien problem z wysokością rachunku telefonicznego, jaki otrzymałem od Telekomunikacji Polskiej S.A. Operator pobrał wyższą opłatę za połączenia międzynarodowe, niż określa to jego cennik. Chciałbym zakwestionować ten rachunek, ale nie wiem, do kiedy mogę złożyć reklamację na usługę telefoniczną i czy muszę płacić za reklamowane połączenia? Dodam, że kwestionowana przeze mnie należność jest znaczna.

Odpowiedzi na pytanie należy zacząć od wyjaśnienia, że usługa telefoniczna u operatora Telekomunikacji Polskiej S.A. (zwanej dalej TP SA) jest usługą powszechną. Co to znaczy?

Otóż Telekomunikacja Polska SA została zobowiązana prawem telekomunikacyjnym, do zapewnienia warunków fizycznych oraz ekonomicznych, do podłączenia usługi telefonicznej każdemu odbiorcy końcowemu (w tym konsumentowi) na terenie całego kraju, – bez względu na lokalizację - który zwróci się do TP SA z taką prośbą.

Wysokość rachunku telefonicznego można reklamować nie więcej niż 12 miesięcy wstecz. Po tym czasie roszczenia przedawniają się a operator (tu TP SA) nie jest w stanie dokonać korekty faktury.

W przypadku kwestionowania wysokości rachunku i pomimo złożenia reklamacji (pisemnej bądź z wpisem do protokołu) na abonencie w dalszym ciągu ciąży obowiązek terminowego realizowania zobowiązania finansowego. Jednak zobowiązanie to – w przypadku usługi powszechnej (usługa telefoniczna w TP SA) – konsument może pomniejszyć o kwestionowaną/reklamowaną wysokość.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2004 r. Nr 171, poz.1800 z późn. zm.)

Iwona Truszkowska
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Starostwo Powiatowe w Wołominie

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kirill Bigai

Współzałożyciel i dyrektor generalny platformy Preply dla poszukiwania korepetytorów online

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK