| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Ograniczenie odpowiedzialności operatora

Ograniczenie odpowiedzialności operatora

Umowy z operatorem o dostęp do Internetu często zawierają pewne pułapki. Najczęściej dotyczą one swobodnej interpretacji umowy tylko przez przedsiębiorcę albo ograniczenie w dochodzeniu odszkodowania za przerwy w usłudze.

Inne przykłady klauzul niedozwolonych:

  • przewidujące uprawnienie przedsiębiorcy do zawieszenia usługi w sytuacji braku płatności, bez uprzedniego wezwania do uregulowania należności;
  • uprawniające operatora do pobierania opłat za usługi za okres przerw w jej dostawie;
  • zapisy ograniczające odpowiedzialność dostawcy Internetu z tytułu przerw w realizacji usługi spowodowanych np. okresowymi zakłóceniami działalności sieci, wynikającymi z działania siły wyższej lub innych awarii, a także w sytuacji konieczności przeprowadzenia okresowych prac konserwacyjnych;
  • wyłączające potrącenie wierzytelności konsumenta z wierzytelnościami przedsiębiorcami;
  • zapisy zezwalające operatorowi na przeniesienie praw i przekazanie obowiązków wynikających z umowy bez zgody konsumenta;
  • zezwalające przedsiębiorcy dokonywać jednostronnej zmiany umowy bez ważnej przyczyny wskazanej w zawieranej umowie;
  • przewidujące uprawnienie operatora do określenia lub podwyższenia ceny po zawarciu umowy bez przyznania konsumentowi prawa odstąpienia od umowy.
reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przedsiębiorcy często starają się ograniczyć zakres własnej odpowiedzialności.
Przedsiębiorcy często starają się ograniczyć zakres własnej odpowiedzialności.

Personel i Zarządzanie 2/201742.90 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Inspektor Bhp Siedlce

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »