| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Ograniczenie odpowiedzialności operatora

Ograniczenie odpowiedzialności operatora

Umowy z operatorem o dostęp do Internetu często zawierają pewne pułapki. Najczęściej dotyczą one swobodnej interpretacji umowy tylko przez przedsiębiorcę albo ograniczenie w dochodzeniu odszkodowania za przerwy w usłudze.

Inne przykłady klauzul niedozwolonych:

  • przewidujące uprawnienie przedsiębiorcy do zawieszenia usługi w sytuacji braku płatności, bez uprzedniego wezwania do uregulowania należności;
  • uprawniające operatora do pobierania opłat za usługi za okres przerw w jej dostawie;
  • zapisy ograniczające odpowiedzialność dostawcy Internetu z tytułu przerw w realizacji usługi spowodowanych np. okresowymi zakłóceniami działalności sieci, wynikającymi z działania siły wyższej lub innych awarii, a także w sytuacji konieczności przeprowadzenia okresowych prac konserwacyjnych;
  • wyłączające potrącenie wierzytelności konsumenta z wierzytelnościami przedsiębiorcami;
  • zapisy zezwalające operatorowi na przeniesienie praw i przekazanie obowiązków wynikających z umowy bez zgody konsumenta;
  • zezwalające przedsiębiorcy dokonywać jednostronnej zmiany umowy bez ważnej przyczyny wskazanej w zawieranej umowie;
  • przewidujące uprawnienie operatora do określenia lub podwyższenia ceny po zawarciu umowy bez przyznania konsumentowi prawa odstąpienia od umowy.
reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przedsiębiorcy często starają się ograniczyć zakres własnej odpowiedzialności.
Przedsiębiorcy często starają się ograniczyć zakres własnej odpowiedzialności.

KPA. Komentarz do zmian99.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Wachowski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »