| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Konsument - turystyka

Jakie dowody należy zgromadzić podczas wakacji, o ile hotel nie spełnia umownych standardów?

Aktualizacja: 13.10.2015

Nikt nie jest zadowolony, gdy okazuje się, że hotel w którym ma spędzić wakacje nie spełnia standardów obiecanych przez biuro turystyczne. W takiej sytuacji należy pamiętać o przysługujących z tego tytułu roszczeniach wobec podmiotu organizującego pobyt. Za nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych można dochodzić odszkodowania i zadośćuczynienia. »

Czy klient musi zapłacić za niewykorzystaną rezerwację w hotelu?

Aktualizacja: 13.10.2015

Niepojawiający się w hotelu gość, który uprzednio dokonał rezerwacji, nosi w żargonie turystycznym anglojęzyczną nazwę „no-show”, której polskim odpowiednikiem są „niedojazdy”. Brak jednolitej unijnej regulacji w tym przedmiocie, w przeciwieństwie do prawa dotyczącego przewozów samolotowych, powoduje duży nieład prawny i brak pewności, jeśli chodzi o rezerwacje dokonywane na terenie Polski. »

Rola tabeli frankfurckiej przy szkodach za zmarnowany urlop

Aktualizacja: 13.10.2015

Tabela frankfurcka może pełnić istotną rolę w określeniu wysokości odszkodowania należnego turyście od biura podróżny w przypadku niezgodności oferty wakacyjnej z rzeczywiście świadczonymi usługami. »

Czy biuro turystyczne może wprowadzić górną granicę odszkodowania za zmarnowany urlop?

Aktualizacja: 13.10.2015

Podstawą dla oznaczania zasad organizacji imprez turystycznych jest ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, zwana dalej Ustawą. Ustawa zatem oznacza granice swobody organizatorów wycieczek i innych imprez turystycznych, w tym również w zakresie ewentualnych roszczeń odszkodowawczych. »

Kradzież w trakcie urlopu

Aktualizacja: 04.08.2015

Kradzieże podczas urlopów zdarzają się coraz częściej i niestety bardzo często krzyżują wypoczynkowe plany turystów. Kto i w jakiej sytuacji ponosi odpowiedzialność za skradzione mienie turystów? »

Jak zaplanować wakacyjny wyjazd?

Aktualizacja: 30.06.2015

Przy okazji wakacyjnych wyjazdów warto szczegółowo zaplanować trasę. Uwzględniając nowe połączenia i warunki panujące na drogach podróż okaże się bardziej satysfakcjonująca. »

Prawa pasażera strajkujących linii lotniczych

Aktualizacja: 02.12.2014

Pasażerom linii lotniczych, które strajkują, przysługują szczególne prawa. Jako przykład rozszerzonej ochrony pasażerów wskazać można: prawo do informacji, darmowe posiłki i napoje, zwrot ceny biletów a nawet odszkodowanie. Stowarzyszenie Przyjazne Latanie przypomina, jakie prawa przysługują pasażerom w kryzysowych sytuacjach. »

Czy można ubiegać się o odszkodowania za overbooking?

Aktualizacja: 16.09.2014

Za overbooking - praktykę linii lotniczych, które sprzedają więcej biletów niż posiadają miejsc w samolocie - pasażerom przysługuje prawo do odszkodowania. Przewoźnik jest także zobowiązany do wypłaty innych dodatkowych świadczeń, np. zwrotu pełnego kosztu biletu. Jak zatem skutecznie ubiegać się o odszkodowanie za overbooking? »

Prawa pasażera samolotu – nowa perspektywa

Aktualizacja: 30.07.2014

Nad zagwarantowaniem praw pasażerów samolotów pracuje Komisja Europejska. Nowa perspektywa w prawach pasażera samolotu zakłada m.in. wprowadzenie zautomatyzowanych odpraw granicznych, stref relaksu na lotniskach oraz laserów molekularnych do skanowania bagażu. »

Odprawa graniczna na lotnisku krok po kroku

Aktualizacja: 28.07.2014

Odprawa graniczna to zespół czynności kontrolnych przeprowadzanych na przejściach granicznych. Celem kontroli granicznej jest zezwolenia na wjazd/ wyjazd osób oraz przedmiotów będących w ich posiadaniu. W poniższym tekście informujemy, jak krok po kroku przygotować się do odprawy granicznej na lotnisku. »

Jakie prawa ma konsument w podróży?

Aktualizacja: 09.07.2014

Prawa konsumenta w podróży stanowią stały przedmiot prac Unii Europejskiej. Stworzenie Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (redukcja cen biletów) oraz zniesienie opłat roamingowych to główne założenia na rok 2015. Ich celem jest zwiększenie komfortu podróżujących oraz zwiększenie ochrony ich praw. »

Jak sprawdzić autokar przed wyjazdem dzieci?

Aktualizacja: 24.06.2014

Sprawdzenie stanu technicznego autokaru lub autobusu przed wyjazdem dzieci na wakacje jest zadaniem ułatwionym dzięki nowej e-usłudze – Bezpieczny autobus. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych gwarantuje szybki i bezpłatny dostęp do informacji o stanie technicznym autokaru lub autobusu. »

Bezprawne zatrzymanie dowodu osobistego

Aktualizacja: 10.02.2014

Zatrzymanie dowodu osobistego w wypożyczalni sprzętu sportowego, serwisie narciarskim, ski serwisie jest działaniem bezprawnym. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych do zatrzymania dowodu osobistego uprawnia jedynie wskazane podmioty, np. policję. »

O czym należy pamiętać podczas zimowego urlopu?

Aktualizacja: 07.02.2014

Planujesz zimowy urlop? Bez względu na to czym podróżujesz, nie zapominaj o prawach konsumenta. W przypadku opóźnień, odwołań czy niedotrzymania warunków umowy konsumentowi przysługują odpowiednie świadczenia. O czym należy pamiętać podczas zimowego urlopu? »

Co zrobić, gdy organizator wycieczki nie dotrzymuje umowy?

Aktualizacja: 08.10.2013

Konsument, który uzna, że organizator danej imprezy turystycznej nie dotrzymuje postanowień umowy albo jakość usług znacznie odbiega od przewidzianej oferty, może żądać obniżenia ceny, odstąpić od umowy oraz żądać naprawienia szkody. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Dittmajer

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »