| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Gość hotelowy, czyli strona umowy

Gość hotelowy, czyli strona umowy

Umowa hotelowa jest umową odpłatną, zawsze ma charakter umowy wzajemnej, niezależnie od zasad płatności. Umowa ta ma z natury rzeczy charakter konsensualny. Może być zawarta w dowolniej formie przez podmiot nazywany zwykle hotelarzem.

Właśnie te dość krótkie, ale powtarzające się pobyty gości hotelowych są źródłem znacznych dochodów hoteli także poza sezonem. Wewnętrzne ustalenia mogą też zaliczać do stałych gości tzw. rezydentów, o ile ta kategoria gości występuje w określonym hotelu. Przyjęte jest traktowanie jako rezydenta gościa przebywającego nieprzerwanie w danym hotelu nie krócej niż 3 tygodnie lub 1 miesiąc.

Grupę III – tworzą tzw. bardzo ważne osoby. Zalicza się do nich znanych polityków, biznesmenów, dziennikarzy, wybitnych twórców nauki, gwiazdy filmowe, znanych piosenkarzy, śpiewaków i innych artystów, znanych sportowców, trenerów itp. Są to również goście przebywający na zaproszenie właściciela lub zarządcy hotelu, przedstawiciele biur podróży współpracujący z hotelem, a nawet goście przebywający w podróży poślubnej, czy obchodzący imieniny lub urodziny podczas pobytu w hotelu. Często tego rodzaju goście nie przysparzają znacznych wpływów danemu hotelowi, ale mogą mieć, jako osoby publiczne duży wpływ na reklamę danego zakładu.

Grupa IV – to goście, których cechą szczególną jest posiadanie tzw. karty lojalnościowej, z którą wiążą się określone przywileje. Może to być karta wręczana jako upominek stałemu gościowi lub nabywana przez osoby zainteresowane korzyściami z niej wynikającymi. Najczęściej mamy do czynienia z karą rabatową, uprawniającą posiadacza do zniżek w opłatach za usługi hotelarskie, jak również dalszych przywilejów po zebraniu wskazanej liczby punków, przyznawanych za wydatki poczynione w danym hotelu. Takie karty mają często znaczenie prestiżowe dla ich posiadaczy, co podkreślane jest w ich nazwach: srebrna, złota, platynowa.

Zobacz również serwis: Konsument - turystyka

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Profesjonalny Wywiad Gospodarczy „Skarbiec” Sp. z o.o.

Profesjonalny Wywiad Gospodarczy „Skarbiec” Sp. z o.o. – spółka zależna Kancelarii Prawnej Skarbiec R. Nogacki Sp.K. specjalizuje się w rozwiązaniach z zakresu szeroko rozumianego wywiadu i kontrwywiadu biznesowego skierowanych głównie do średnich i dużych firm.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »