| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Konsument - turystyka

Odpowiedzialność za zdarzenia losowe biur turystycznych

Aktualizacja: 10.06.2013

Odpowiedzialność za zdarzenia losowe biur turystycznych może budzić pewne wątpliwości ze względu na stosowanie przez biura podróży wyłączeń w umowach zawieranych ze swoimi klientami. »

Prawa turysty: umowy z biurami podróży

Aktualizacja: 29.04.2013

Na co zwrócić szczególną uwagę wybierając wycieczkę? Jakie uprawnienia przysługują konsumentom? Czy można reklamować wycieczkę? »

Prawa podróżujących pociągiem i samolotem - poradnik na majówkę

Aktualizacja: 19.04.2013

Jakie prawa przysługują nam w przypadku odwołanego lotu? Co robić, gdy pociąg się opóźnia? »

Jak kupić używany samochód z Niemiec?

Aktualizacja: 10.04.2013

Przed zakupem używanego samochodu z Niemiec upewnijmy się, że sprzedawca jest wiarygodny, a przed sporządzeniem umowy dokonajmy tłumaczenia otrzymanych dokumentów. »

Reklamacja nieudanej wycieczki

Aktualizacja: 23.01.2013

Każdy, kto nie będzie zadowolony z usług organizatora ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy. Sprawdź jak złożyć reklamację za nieudaną wycieczkę. »

Za opóźniony lot można uzyskać odszkodowanie

Aktualizacja: 25.10.2012

Jeżeli pasażerowie docierają do miejsca docelowego co najmniej trzy godziny po przewidzianej godzinie przylotu, mogą domagać się zryczałtowanego odszkodowania od przewoźnika lotniczego tak jak pasażerowie lotu odwołanego w ostatniej chwili. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy opóźnienie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności. »

Reklamacja wycieczki jako rodzaju imprezy turystycznej

Aktualizacja: 06.09.2012

Coraz częściej planując i organizując urlop decydujemy się na skorzystanie z usług polskich biur podróży. Niestety, naruszenia praw klientów nie należą do rzadkości. Najczęstsze zastrzeżenia konsumentów dotyczą zakwaterowania, wyżywienia, transportu i programu zwiedzania. »

Reklamacja do biura podróży za nieudane wakacje

Aktualizacja: 16.07.2012

Każdy ma możliwość złożenia reklamacji do biura podróży w przypadku nieudanych wakacji, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od powrotu z wycieczki. »

Vademecum: Prawa turysty

Aktualizacja: 29.06.2011

Wakacje to czas turystycznych wyjazdów. Zwykle o prawach turysty myślimy dopiero po powrocie z nieudanej wycieczki. Może zatem warto wcześniej dowiedzieć się czego możemy domagać się od biura podróży? »

Prawa turysty za granicą

Aktualizacja: 22.06.2012

Turysta ma prawo złożyć reklamację do organizatora wyjazdu, jeśli pokój hotelowy nie odpowiada standardowi, jaki gwarantowano w umowie. Gdy lot zostanie odwołany, konsument może domagać się odszkodowania od linii lotniczych. »

Podwyższenie ceny wycieczki - co robić?

Aktualizacja: 21.05.2012

Niekiedy zdarza się, że cena wycieczki ulega podwyższeniu przed samym wyjazdem. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Co mogą zrobić w takim przypadku konsumenci? »

Jak biura łamią prawa turystów?

Aktualizacja: 29.12.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził nieprawidłowości u 55 spośród 87 skontrolowanych w 2011 r. przedsiębiorców świadczących usługi turystyczne. Najlepszą obroną nadal jest zatem znajomość własnych praw. »

Reklamacja usługi turystycznej - WZÓR PISMA

Aktualizacja: 14.10.2011

Ustawa o usługach turystycznych stanowi, że organizator imprezy turystycznej odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Organizator nie może zwolnić się od tej odpowiedzialności . Nie może również odesłać klienta do właściciela hotelu lub przewoźnika. »

Podróż samolotem – poradnik pasażera

Aktualizacja: 09.08.2011

Ile bagażu mogę wziąć na pokład samolotu? Co robić, gdy moja walizka zaginęła? Jak samolotem podróżują kobiety w ciąży? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule. »

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Aktualizacja: 05.07.2011

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Kasprzak

Doktor nauk prawnych, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Pracowała w Departamencie Prawnym Głównego Inspektoratu Pracy, autorka licznych publikacji w wiodących polskich wydawnictwach prawniczych. Doradca prawny w kancelariach prawnych, wykładowca akademicki, prezes zarządu ANTERIS Fundacji Pomocy Prawnej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »