| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Konsument - turystyka

Reklamacja wycieczki jako rodzaju imprezy turystycznej

Aktualizacja: 06.09.2012

Coraz częściej planując i organizując urlop decydujemy się na skorzystanie z usług polskich biur podróży. Niestety, naruszenia praw klientów nie należą do rzadkości. Najczęstsze zastrzeżenia konsumentów dotyczą zakwaterowania, wyżywienia, transportu i programu zwiedzania. »

Reklamacja do biura podróży za nieudane wakacje

Aktualizacja: 16.07.2012

Każdy ma możliwość złożenia reklamacji do biura podróży w przypadku nieudanych wakacji, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od powrotu z wycieczki. »

Vademecum: Prawa turysty

Aktualizacja: 29.06.2011

Wakacje to czas turystycznych wyjazdów. Zwykle o prawach turysty myślimy dopiero po powrocie z nieudanej wycieczki. Może zatem warto wcześniej dowiedzieć się czego możemy domagać się od biura podróży? »

Prawa turysty za granicą

Aktualizacja: 22.06.2012

Turysta ma prawo złożyć reklamację do organizatora wyjazdu, jeśli pokój hotelowy nie odpowiada standardowi, jaki gwarantowano w umowie. Gdy lot zostanie odwołany, konsument może domagać się odszkodowania od linii lotniczych. »

Podwyższenie ceny wycieczki - co robić?

Aktualizacja: 21.05.2012

Niekiedy zdarza się, że cena wycieczki ulega podwyższeniu przed samym wyjazdem. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Co mogą zrobić w takim przypadku konsumenci? »

Jak biura łamią prawa turystów?

Aktualizacja: 29.12.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził nieprawidłowości u 55 spośród 87 skontrolowanych w 2011 r. przedsiębiorców świadczących usługi turystyczne. Najlepszą obroną nadal jest zatem znajomość własnych praw. »

Reklamacja usługi turystycznej - WZÓR PISMA

Aktualizacja: 14.10.2011

Ustawa o usługach turystycznych stanowi, że organizator imprezy turystycznej odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Organizator nie może zwolnić się od tej odpowiedzialności . Nie może również odesłać klienta do właściciela hotelu lub przewoźnika. »

Podróż samolotem – poradnik pasażera

Aktualizacja: 09.08.2011

Ile bagażu mogę wziąć na pokład samolotu? Co robić, gdy moja walizka zaginęła? Jak samolotem podróżują kobiety w ciąży? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule. »

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Aktualizacja: 05.07.2011

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży? »

Co warto wiedzieć zanim wykupimy wycieczkę

Aktualizacja: 21.06.2011

Zanim kupimy wycieczkę powinniśmy dowiedzieć co powinna zawierać umowa o świadczenie usług turystycznych, a także jakie są obowiązki biura podróży. »

Odszkodowanie za zmarnowany urlop. Jak je uzyskać?

Aktualizacja: 18.07.2011

Odszkodowanie jest jednym z możliwych roszczeń w przypadku zmarnowanego urlopu. Poszkodowani turyści mogą żądać od biura podróży odszkodowania, a nawet zadośćuczynienia za zmarnowany urlop. Jak dochodzić swoich roszczeń? »

Nieudana wycieczka: czego domagać się od biura podróży?

Aktualizacja: 15.06.2011

Zawierając umowę z klientem biuro podróży zobowiązuje się wykonać usług w odpowiednim standardzie. Czego może domagać się klient w przypadku nieudanej wycieczki? »

Czy biuro podróży odpowiada także za inne podmioty?

Aktualizacja: 15.06.2011

Odpowiedzialność biura podróży za nieprawidłowe wykonanie umowy jest ściśle regulowana w przepisach prawa. Czy jednak organizator będzie ponosił odpowiedzialność jedynie za swoje zaniechania? »

Biuro podróży nie może ograniczać swojej odpowiedzialności

Aktualizacja: 15.06.2011

Jadąc na wakacje z biurem podróży nie spodziewamy się problemów. Kłopot zaczyna się wtedy, gdy nagle biuro podróży nie wywiązuje się z umowy. Jak dochodzić swoich praw? Co jeśli w umowie biuro podróży ograniczy swoją odpowiedzialność? »

Reklamacja wycieczki last minute

Aktualizacja: 15.06.2011

Last minute to oferty skierowane do osób, które miejsce wypoczynku wybierają na krótko przed wyjazdem. Dzięki temu mogą wykupić dużo tańszą wycieczkę. Czy jednak last minute gwarantuje takie same prawa, jak innym klientom biur podróży? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

More7 Polska Sp. z o.o.

More7 Polska Sp. z o.o. to poznański producent i integrator dedykowanego systemu do zarządzania relacjami z Klientem CRM7.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »