| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Reklamacja nieudanej wycieczki

Reklamacja nieudanej wycieczki

Każdy, kto nie będzie zadowolony z usług organizatora ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy. Sprawdź jak złożyć reklamację za nieudaną wycieczkę.

Przekazanie wycieczki innej osobie

Zgodnie z art. 16 ustawy o usługach turystycznych, osoba, która wykupiła wycieczkę ma do niej w zasadzie nieograniczone prawa. Wiąże się to z tym, że bez zgody organizatora może przenieść na inną osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące jej z tytułu umowy uprawnienia, jeżeli tylko przejmie ona na siebie wynikające z tego zobowiązania obowiązki. Klient powinien jednak powiadomić organizatora wycieczki w czasie określonym odpowiednim przepisem o zamiarze dokonania takiej zamiany. Za nieuiszczoną część ceny wycieczki oraz koszty poniesione przez organizatora turystyki w wyniku zmiany uczestnika imprezy klient i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie. Jeśli biuro turystyczne zawrze w umowie zakaz odstąpienia wycieczki i nie zgodzi się na usunięcie takiego postanowienia, o zaistniałej sytuacji można poinformować powiatowego rzecznika praw konsumenta oraz właściwą delegaturę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Biuro podróży może także odpowiadać w takim przypadku za niewłaściwe wykonanie umowy.

Proces reklamacyjny

Jeśli niezadowolony klient chce zakwestionować warunki, w jakich spędzał urlop, jednak nie złożył reklamacji w wyznaczonym  przez biuro terminie, może dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej. Trzydziestodniowy termin jest o tyle korzystny, że biuro może w szybszym trybie uznać zasadność roszczeń, co pozwoli skrócić czas postępowania i przyspieszy uzyskanie rekompensaty za nieudany wyjazd. W świetle powyższej ustawy, jeżeli klient w trakcie imprezy turystycznej stwierdzi wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora, w sposób określony w umowie. Brak przekazania osobom odpowiedzialnym takiej informacji nie pozbawia jednak uczestnika wyjazdu prawa do reklamacji w terminie nie dłuższym niż 30 dni. W takim dokumencie powinny być również określone żądania klienta, a wady poparte odpowiednimi dowodami, potwierdzającymi przedstawiane przez nas zarzuty. Żądanie klienta powinny być zarówno współmierne do powstałej szkody, jak i kompensować niską jakość usługi. Jeśli organizator odmówi uwzględnienia reklamacji, zobowiązany jest przedstawić na piśmie szczegóły swojej decyzji. Brak jakiejkolwiek reakcji na pismo reklamacyjne w ciągu 30 dni od dnia jej złożenia, uznaje się za uwzględnione przez organizatora.

Zobacz serwis: Reklamacje

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Waldemar Żuchowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »