| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Co zrobić, gdy organizator wycieczki nie dotrzymuje umowy?

Co zrobić, gdy organizator wycieczki nie dotrzymuje umowy?

Konsument, który uzna, że organizator danej imprezy turystycznej nie dotrzymuje postanowień umowy albo jakość usług znacznie odbiega od przewidzianej oferty, może żądać obniżenia ceny, odstąpić od umowy oraz żądać naprawienia szkody.

Odstąpienie od umowy

Z ważnych powodów klient może odstąpić od umowy i nie wyrazić zgody na świadczenie zastępcze. Istotne jest, że ustawodawca wskazał, że można odstąpić od umowy jedynie z uzasadnionych powodów, nie precyzując jednak dokładnie co należy rozumieć pod tym pojęciem. W każdej z zaistniałych sytuacji organizator nie ma prawa obciążać klienta kosztami. Ma jednak obowiązek zapewnić klientowi powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy turystycznej lub do innego uzgodnionego miejsca w warunkach nie gorszych niż uzgodnione w umowie. Ponadto organizator nie ma prawa żądać od klienta jakichkolwiek dodatkowych  świadczeń, w szczególności zapłaty kar umownych. Klient ma prawo natomiast żądać naprawienia szkody z tytułu niewykonanej umowy. Nie może natomiast domagać się konieczności naprawienia szkody, jeżeli niemożność wykonania świadczenia była spowodowana:

  1. działaniami lub zaniechaniami osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu świadczenia zastępczego, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć,
  2. siłą wyższą (art. 16a ust. 4 ustawy).

Zobacz też: Zmiana ceny wycieczki po jej zakupie

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Diana Malinowska

Konsultant w Instytucie Rozwoju Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »