| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Co powinno znajdować się w umowie o świadczenie usług turystycznych

Co powinno znajdować się w umowie o świadczenie usług turystycznych

Zanim podejmiemy decyzję o zawarciu umowy z konkretnym biurem podróży należy dokładnie przeczytać umowę. Trzeba pamiętać, że powinny się w niej znajdować szczegółowe dane odnośnie organizatora turystyki oraz programu wycieczki.

Od tego co znajdzie się w naszej umowie będzie zależało, jak będzie wyglądał nasz wyjazd. Szczegółowe określenie programu wycieczki, czasu jej trwania oraz ilości posiłków będzie miało istotne znaczenie w przypadku sporu z biurem podróży.

Umowa o świadczenie usług turystycznych musi być sporządzona w formie pisemnej.

Obowiązkowe elementy umowy

Należy pamiętać, że to w interesie konsumenta jest zawarcie w umowie wszystkich szczegółowych informacji o warunkach umowy oraz uzgodnień jakie zostały ustalone z organizatorem turystyki.

Umowa powinna określać

  • organizatora turystyki, numer jego wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, NIP, a także imię i nazwisko oraz pełnioną funkcję osoby, która w jego imieniu umowę podpisała;
  • miejsce pobytu lub trasę wycieczki;
  • czas trwania wycieczki;
  • program imprezy turystycznej uwzględniający m.in.:

- rodzaj, typ i kategorię środka transportu oraz datę, godzinę, miejsce wyjazdu i planowanego powrotu;

- położenie, rodzaj i kategorię obiektu hotelarskiego;

- ilość i rodzaj posiłków;

- program zwiedzania i inne usługi, jeżeli są wliczone w cenę;

  • cenę imprezy turystycznej ze wskazaniem wszystkich koniecznych należności, podatków i opłat, jeżeli nie są one zawarte w cenie oraz jednoznaczne sformułowanie okoliczności, które mogą spowodować podwyższenie ceny;
  • sposób zapłaty;
  • rodzaj i zakres ubezpieczenia turystów;
  • termin, w jakim konsument powinien zostać poinformowany na piśmie o ewentualnym odwołaniu wycieczki, gdyby nie mogła być ona zrealizowana ze względu na za małą liczbę chętnych;
  • termin na zawiadomienie o rezygnacji z wycieczki i jednoczesnym przeniesieniu uprawnień i przejęciu obowiązków przez inną wskazaną przez konsumenta osobę;
  • sposób oraz termin na składanie reklamacji;
  • wymagania specjalne, o których klient powiadomił organizatora turystyki lub pośrednika turystycznego i na które strony umowy wyraziły zgodę;
  • podstawy prawne umowy i konsekwencje prawne wynikające z umowy.

Jeżeli konsument wybiera się na wycieczkę zagraniczną musi być ubezpieczony od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Exact Software

Exact Software Poland Sp. z o.o. dostarcza dynamiczne oprogramowanie dla biznesu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »