| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy wniesione do hotelu

Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy wniesione do hotelu

Korzystając z usług hotelowych sprawdźmy, jaki to rodzaj obiektu i jaką ma kategorię oraz w jakim zakresie świadczy usługi.

Na zewnątrz obiektu hotelarskiego musi być umieszczona:
• tablica określająca rodzaj i kategorię obiektu,
• informacja o przystosowaniu obiektu do obsługi osób niepełnosprawnych.

Ponadto wewnątrz obiektu, ale na widocznym miejscu musi być umieszczona:
• nazwa przedsiębiorstwa (lub imię i nazwisko) oraz adres,
• informacja o zakresie świadczonych usług wraz z podstawowymi cenami, pełny cennik usług musi być udostępniony na nasze żądanie.

Odpowiedzialność hotelarza

Hotelarz odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy gości i nie może on zwolnić się od tej odpowiedzialności, nawet jeśli takie postanowienie umieści w umowie lub regulaminie.

Są tylko trzy sytuacje, określone w Kodeksie cywilnym, w których nie możemy domagać się od hotelarza odszkodowania za nasze rzeczy:
1. utrata lub uszkodzenie powstało wskutek działania siły wyższej, niezależnej od woli hotelarza, który nie mógł przewidzieć ani przeciwdziałać takiemu wydarzeniu,
2. szkoda lub utrata jest wynikiem tylko i wyłącznie naszego zawinionego działania,
3. szkoda lub utrata nastąpiły wyłącznie z winy naszego gościa.

Wysokość odszkodowania od hotelarza

Hotelarz odpowiada za utratę lub uszkodzenie naszych rzeczy do wysokości:
• stukrotnej ceny doby hotelowej, w przypadku kilku rzeczy,
• pięćdziesięciokrotnej ceny doby hotelowej w przypadku jednej rzeczy. Reklamacja usług hotelarskich.
Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z poziomu usług świadczonych w hotelu lub są one niezgodne z kategorią hotelu możemy domagać się odszkodowania za poniesione straty.

Poniesiona przez nas szkoda musi być wymierna i musimy udowodnić, że faktycznie zaistniała. Najlepiej od razu w chwili płacenia za rachunek negocjować odpowiednie obniżenie ceny.

Jeśli mieszkamy w hotelu rekomendowanym przez Polskie Zrzeszenie Hoteli, można również skorzystać z ich pomocy podczas reklamacji usług hotelowych. Rekomendacja obejmuje bardzo wiele elementów istotnych dla konsumenta i jest gwarancją, że będziemy zadowoleni z usług oferowanych przez hotel.

Dorota Ulikowska

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Myloview.pl

Fachowcy branży designu wnętrzarskiego, postanowili stworzyć miejsce dla użytkowników internetu, które pozwoli na wybór dekoracji ściennej najwyżej jakości - myloview.pl. Platforma artystyczna myloview.pl, to sklep internetowy, który pozwoli Państwu na wyposażenie wnętrz oryginalnymi naklejkami, muralami, fototapetami oraz obrazami.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »