| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Last minute także podlega reklamacji

Last minute także podlega reklamacji

„Chętnie skorzystałbym z oferty last minute, niestety jest to ryzykowne, ponieważ nie podlega ona reklamacji”. To błędne przekonanie często pokutuje pośród turystów.

Wybierając ofertę last minute turyści powinni być spokojni, że w przypadku, gdy jakiś element programu wycieczki okaże się niezgodny z umową, będziemy mogli dokonać reklamacji. Takie wycieczki w zasadzie niczym nie różnią się od innych ofert turystycznych. Odpowiedzialność organizatora wycieczki jest taka sama i nie może być ograniczona lub wyłączona.

Specyfika oferty last minute polega na tym, iż zwykle pojawia się ona bardzo blisko terminu rozpoczęcia wycieczki. Jeżeli biuro podróży ma jeszcze wolne miejsca, wtedy przedstawia ofertę specjalną. W zamian za niższą cenę, zwiększa prawdopodobieństwo, że wszystkie miejsca zostaną wykupione.

W żadnym wypadku zawarcie przez klienta umowy z biurem podróży na warunkach promocyjnych nie uprawnia organizatora do wyłączenia lub ograniczenia własnej odpowiedzialności. Jeżeli takie postanowienia znajdą się w umowie, są one niedozwolone. Biuro nie będzie się mogło na nie powołać.

Gdy w trakcie wycieczki okaże się, że organizator nie wywiązuje się z umowy lub robi to w nienależyty sposób można złożyć reklamację. Możemy tego dokonać na ręce pilota wycieczki, który ma obowiązek potwierdzić przyjęcie reklamacji. W razie jej niezałatwienia powinien również niezwłocznie przekazać ją organizatorowi.

W reklamacji powinniśmy określić jakiego odszkodowania za uchybienia będziemy się domagać. Organizator powinien się ustosunkować do tego w terminie 30 dni od dnia zakończenia wycieczki. Jeżeli tego nie dokona uważa się, że nasza reklamacja została uznana.

Istotne jest, by w przypadku uchybień niezwłocznie powiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora (lub jego przedstawiciela). Jeżeli nasza umowa dotycząca wycieczki zawiera postanowienia określające taki obowiązek, to w wypadku jego niespełnienia organizator będzie mógł uchylić się od odpowiedzialności.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Snopek

Młodszy Konsultant ds. Projektów HR w Grupie Tempo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »